Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Klant is koning, maar hoe hou je de koning te vriend? Dat is het geheim van klantenbinding. Verbeter de relatie met je klanten en boost hun loyaliteit aan je bedrijf. Zo zijn zij tevreden en blijven ze naar je zaak terugkeren.
Klantenbinding is een verzameling van alle activiteiten, tactieken en strategieën die je als ondernemer uitvoert om je klanten zo lang mogelijk loyaal en tevreden te houden. Daartoe behoort ook alles wat je doet om te vermijden dat je klanten naar de concurrentie stappen.
Een ander woord voor klantenbinding is customer retention. Je klantenbinding wordt bepaald door de duur van je relatie met je klanten. Die duur wordt dan weer aangeduid met de term churn rate. Hoe hoger die rate, hoe korter je relatie met je klanten. Niet ideaal, want dan moet je voor je omzet continu op zoek naar nieuwe klanten.
Er zijn vier redenen waarom klantenbinding zo belangrijk is, maar waar ze allemaal op neerkomen is dit: je verhoogt je omzet aanzienlijk!
Het is heel wat, dat weten we ook. Om het meer concreet te maken, gaan we nu in op het belang van data en hoe je die inzet om je klantenbinding te verhogen. De ideale tool om hiermee aan de slag te gaan, is een CRM-systeem.
Een CRM-systeem (of klantenbeheersysteem) centraliseert alle data van je klanten op één plaats. Dit is essentieel om goede beslissingen te nemen op vlak van sales, marketing én klantenservice, en cruciaal om een strategie op te zetten om je klantenbinding te verhogen.
Klinkt moeilijk? Het goede nieuws is dat je hiervoor geen marketeer hoeft te zijn! Begin bij het begin: een goed CRM-systeem. Daarna kan je op zoek naar relevante klanteninformatie en een manier om ze te verzamelen. Doe aan e-mailmarketing en betrek je website in dit proces. Wij bij FCR Media kunnen je hier bovendien mee helpen dankzij ons gemakkelijke klantenbeheersysteem Sitee.
Een CRM-systeem als Sitee gebruik je ook om e-mails naar je klanten te versturen, en het is een pak efficiënter dan je gewone mailprogramma! Er zijn drie soorten e-mailmarketing:
Succesvolle e-mailcampagnes zijn e-mails die worden geopend, gelezen én een bepaalde actie van de lezer uitlokken. Om dit te bereiken, moet je zorgen voor een goede tekst, foto’s, afbeeldingen en video’s, en een call to action. Dit is een knop die prominent aanwezig is en vertelt aan de lezer wat hij of zij moet doen.
Er zijn tal van manieren om klanten aan te trekken: je hebt een website, je adverteert op Google of goudengids.be, … Maar belangrijker is dat je er ook voor zorgt dat je klanten blijven terugkomen en je onderneming continu blijft groeien. Zowel een CRM-systeem als goed geplande e-mailmarketing zijn hiervoor cruciaal.
Gelukkig helpt FCR Media je met het aantrekken van je klanten, maar anderzijds ook met het genereren, converteren en groeien van je klantenbase. Gebruik daarvoor Sitee: een handig, digitaal en gebruiksvriendelijk CRM-systeem dat je helpt je klantenrelaties te beheren en je verkoop en aanbod te boosten. En vooral: je klantenbinding te versterken.
Succes!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.