Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Doe eens een gokje: hoeveel procent van de klanten blijft trouw aan een merk zonder over te stappen naar de concurrentie? Het antwoord is verrassend - slechts 13%! Klantenbinding is bijgevolg cruciaal voor het succes van je bedrijf.
Klantenbinding, of customer retention, is het geheel van activiteiten om klanten zo lang mogelijk loyaal en tevreden te houden. Het heeft te maken met de duur van de klantrelatie, ook bekend als de ‘churn rate’.
Er zijn verschillende strategieën om je klantenbinding te verhogen:
Een CRM-systeem (Customer Relationship Management) is een hulpmiddel dat de relatie en interactie tussen je bedrijf en je klanten organiseert en beheert. Het helpt bij het automatiseren en integreren van klantgegevens en klantactiviteiten en heeft een impact op je klantenbestand, verkoop en bedrijfsprestaties.
Het starten met een CRM-systeem begint met het verzamelen van relevante klantgegevens. Dit kunnen basisgegevens zijn, zoals naam en contactgegevens, maar ook persoonlijke gegevens, zoals aankoopgeschiedenis en voorkeuren. Daarnaast is het belangrijk om de verschillende contactmomenten met de klant (touchpoints) vast te leggen.
E-mailmarketing is een krachtige tool om de klantenbinding te verhogen. Er zijn verschillende soorten e-mails die je kunt sturen:
Klantenbinding is niet alleen belangrijk voor het behoud van bestaande klanten, maar ook voor het aantrekken van nieuwe klanten. Door het implementeren van de bovengenoemde strategieën en het gebruik van een CRM-systeem, verhoog je de klantenbinding binnen je bedrijf.
Bedankt voor het lezen! Voor meer informatie en ondersteuning kan je altijd bij ons terecht. Neem contact met ons op, onze experts helpen je graag verder!
Deze blog is een samenvatting van het webinar Leer je klanten kennen dat we op 16 april 2024 organiseerden. Ben je benieuwd naar onze andere webinars? Neem een kijkje en schrijf je gratis in!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.