Google reviews maken het verschil voor je zaak
Google reviews maken...

Google reviews maken het verschil voor je zaak

· · 4 minuten

Positieve reviews zijn ontzettend belangrijk want ze geven je zaak een stevig duwtje in de rug. Je hebt vast al gemerkt dat je ze niet zo gemakkelijk verzamelt. Vaak zijn het enkel de zeer tevreden en zeer ontevreden klanten die een reactie achterlaten. Gelukkig hebben we daar bij FCR Media een oplossing voor gevonden.

Werk vandaag nog aan je online reputatie

Je online reputatie is super belangrijk voor de groei en uitbouw van je zaak. Heel wat potentiële klanten nemen ongetwijfeld eerst een kijkje bij de Google reviews voordat ze bij je komen aankloppen. Positieve reviews trekken hen dan over de streep, dus een positieve online reputatie heeft heel wat voordelen:

  • Het schept vertrouwen
    Een bedrijf met positieve beoordelingen wordt al snel als betrouwbaar ervaren.
  • Trekt meer klanten aan
    Mensen doen sneller zaken met een bedrijf met een goede reputatie.
  • Klantenbinding
    Bestaande klanten komen sneller terug naar een bedrijf met een goede reputatie.
  • Een betere positie in de zoekresultaten
    Bedrijven met positieve beoordelingen scoren beter in de zoekresultaten van Google.
  • Stimuleren van mond-tot-mondreclame
    Een goede online reputatie stimuleert mond-tot-mondreclame zodat je ook offline sneller aanbevolen wordt.
  • Bescherming tegen negatieve publiciteit
    Als je je online reputatie goed aanpakt, dek je je in tegen negatieve publiciteit.

Wees maar zeker dat het verzamelen van positieve reviews loont, maar het kan wel een hele uitdaging zijn.

De moeilijkheden bij het verzamelen van Google Reviews

Ook al zijn je klanten zeer tevreden, vaak doen ze toch niet de moeite om een positieve review achter te laten. Daar zijn heel wat redenen voor:

  • Ze willen de inspanning niet doen en het ontbreekt aan tijd.
  • Mensen vinden hun mening niet zo belangrijk.
  • Ze staan niet te springen om hun online privacy te grabbel te gooien.
  • Ze vergeten het en/of komen er niet aan toe.
  • Klanten zijn bang voor mogelijke reacties van anderen.
  • Het is simpelweg te complex om een review achter te laten .

Kortom, een heleboel redenen waarom jij Google reviews mist én je dus de drempel zo laag mogelijk moet maken om een review te geven. Daar hebben we bij FCR Media de geknipte oplossing voor.

De meerwaarde van de Google Review Card

Recent lanceerden we de Google Review Card. Deze hebben we zowel in een kartonnen variant met QR-code, als een plastic variant met NFC-technologie.

De kartonnen kaartjes met QR-code komen per 500 stuks en bevatten vooraan je logo en ruimte voor interessante informatie als je openingsuren, website en bijvoorbeeld bestel- of boekings-QR. Op de achterzijde heb je het Google-logo met een unieke QR-code die rechtstreeks linkt naar je Google Review pagina. Het wordt de klant dus wel heel eenvoudig gemaakt om snel een positieve review te geven.

De plastic variant komt per 5 stuks, is voorzien van NFC-technologie en heeft dezelfde uitstraling als een bankkaart. De eigenschappen zijn hetzelfde als bij de kartonnen kaart, maar de NFC-technologie zorgt ervoor dat de smartphone van de klant simpelweg even in de buurt van de achterkant van de kaart gehouden moet worden om onmiddellijk een review te kunnen schrijven. Reken maar dat het verzamelen van Google reviews zo een stuk vlotter gaat.

Even samenvatten:

  • Je klanten krijgen door de technologie onmiddellijk toegang tot de reviews. Zo kost het hen heel wat minder moeite.
  • Klanten kunnen een review achterlaten zonder tijd te verliezen.
  • De respons ligt met de codes een stuk hoger en vaak worden de beoordelingen ook meteen achtergelaten.
  • Geen bijzondere technologie nodig. Je klant moet enkel een smartphone op zak hebben.
  • Een kaart met een fraaie uitstraling die past bij je zaak.

Interesse of nog vragen over Google Review Cards?

In dit artikel
Praat vandaag nog met een expert!

Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!

Maak een afspraak