Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Het internet verandert voortdurend dus het is belangrijk je website up-to-date te houden. Want een optimale website helpt je aan sterke online aanwezigheid, maar hoe doe je dat, je website optimaliseren? Lees hier de 7 belangrijkste tips.
Je website optimaliseren begint met een simpele slogan: mobile first! De meeste internetgebruikers surfen met hun smartphone dus je website moet op kleine schermpjes zijn afgesteld.
Natuurlijk gaat het verder dan enkel de gebruikservaring. Een mobielvriendelijke website scoort ook goed in Google. Wat betekent dat?
Zoekmachineoptimalisatie (of SEO) is essentieel om je website te optimaliseren. Een website die ‘SEO proof’ is, verschijnt hoger in de Google zoekresultaten. En zo word je sneller gevonden!
Dit is geen gemakkelijke strategie, maar je kan alvast beginnen met te focussen op relevante trefwoorden en de laadtijd van je webpagina’s. Natuurlijk kunnen wij je hier ook mee helpen!
Iemand die je website bezoekt, wil snel vinden wat-ie zoekt. Lukt dat niet en is je navigatie een warboel, verlies je al snel een gefrustreerde mogelijke klant.
Wat betekent dit concreet? Gebruik duidelijke menu’s die je belangrijkste webpagina’s in de kijker zetten. Vermijd overdreven gedetailleerde submenu’s en zorg ervoor dat alle links correct doorverwijzen!
Goede inhoud trekt bezoekers aan, dus je moet je inhoud duidelijk toespitsen. Ken je doelpubliek en spreek hen direct aan, zo creëer je meteen een band met je bezoeker!
Kwaliteit slaat natuurlijk ook terug op orde. Schrijf geen fouten, gebruik mooie foto’s en maak je teksten gemakkelijk leesbaar.
Met sociale media genereer je meer verkeer naar je website. Vanaf je een boel volgers hebt verzameld, bereik je via je sociale media ook sneller een groter publiek dan enkel met je website!
Bovendien vergroot je met sociale media de betrokkenheid met je publiek. Reageer op hun opmerkingen en bouw een relatie met je klanten op, informeler dan op je website mogelijk is.
Meten is weten. Wil je je website optimaliseren, dan moet je bijhouden wat werkt en wat niet. Hier gebruik je handige programma’s voor zoals Google Analytics, maar er zijn meer opties!
Kom te weten hoeveel bezoekers je website ontvangt, waar ze vandaan komen, welke pagina’s het vaakst bezocht hebben, noem maar op! Deze kennis is in het belang van je zaak goud waard!
Het vertrouwen van je klanten win je niet enkel met beloftes, maar ook met een duidelijke, veilige website. Dat toon je aan met een SSL-certificaat. Een wat? Hier lees je er meer over.
Daarnaast is het ook belangrijk dat je privacybeleid en algemene voorwaarden duidelijk terug te vinden én leesbaar zijn op je website. Naar je privacy van je klanten toe speel je altijd open kaart!
Je website optimaliseren is een voortdurend proces en vraagt veel aandacht en inspanning. Niet evident, wanneer je zelf een zaak runt! Onthou daarom dat onze experts altijd voor je klaar staan.
Heb je nog vragen of wil je graag dieper ingaan op de optimalisatie van je website? Neem dan zeker contact met ons op!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.