Hoe maak je een Facebook pagina voor je bedrijf aan?
Home / Tips & tricks / Hoe maak je een Face...

Hoe maak je een Facebook pagina voor je bedrijf aan?

· · 7 mins read

Wil je met je bedrijf op Facebook in de kijker lopen, dan maak je maar beter een Facebook bedrijfspagina aan. Hiermee zet je je bedrijf in de spotlights én verhoog je je kans op verkoop. Hoe je dat juist aanpakt? Wel, we zetten het hieronder even uiteen in een overzichtelijk stappenplan.

Stap 1 – Registreer je zakelijke bedrijfspagina

Om een zakelijke pagina te maken heb je zelf een Facebook account nodig. Log in en je kan bovenaan in de blauwe balk een knop ‘Maken’ vinden. Vervolgens klapt er een menu open waar je ‘Pagina’ kunt selecteren. In de volgende stap dien je aan te geven of je deze pagina aanmaakt voor een bedrijf/merk of voor maatschappelijk betrokken/bekende persoon. In jouw geval zal het waarschijnlijk om de eerste categorie gaan.

Stap 2 – Geef je zakelijke informatie in

Vervolgens geef je je pagina een naam, bij voorkeur deze van je zaak. Kies daarna een categorie die het nauwst bij je business aansluit.

Stap 3 – Upload een profielfoto en een omslagafbeelding

De meeste bedrijven gebruiken hun logo als profielfoto en dat is altijd een verstandige keuze. In principe kun je er gelijk welke foto gebruiken, maar zorg wel dat deze scherp is en goed tot zijn recht komt. Het spreekt voor zich dat deze foto wat met jouw zaak te maken heeft en voor herkenbaarheid zorgt.

Kies vervolgens een aantrekkelijke omslagfoto die eruit knalt en weergeeft waar je mee bezig bent. Deze foto moet minimaal 400 px breed zijn en 150 px hoog.

Wil je zelf een leuke foto maken? Probeer zeker de gratis tool Canva eens!

Stap 4 – Vraag vrienden je pagina te liken

Zonder volgers heb je natuurlijk weinig reden tot communiceren. Facebook stelt je zelf voor om vrienden gelinkt aan je persoonlijk profiel uit te nodigen om je pagina te liken. Zij kunnen alvast een goede basis vormen voor je pagina. Doe dit niet gelijk, dan kan je ook achteraf nog vrienden uitnodigen.

Stap 5 – Voeg bijkomende bedrijfsgegevens toe

In het menu aan de linkerkant vind je een knop info, waar je bijkomende gegevens over je bedrijf kunt vinden. Deze gegevens kun je hier ook updaten. Denk daarbij aan een kort introtekstje, je openingsuren en contactinformatie. Gezien de autoriteit van Facebook, kan het voorkomen dat je Facebookpagina hoger in de zoekresultaten komt dan je eigen website. Je gegevens goed invullen is dan ook belangrijk.

Stap 6 – Voeg een knop toe aan je website

Heb je al het bovenstaande in orde gebracht, dan kun je nog een contactknop toevoegen. Deze komt onder je omslagfoto aan de rechterkant te staan. Deze knop kun je een CTA (call to action) meegeven, wat bezoekers moet aanzetten contact met je op te nemen. Zo scoor je meer leads en ga je uiteindelijk ook meer verkopen. Het enige wat je hier moet doen is op de blauwe +voeg een knop toe optie klikken.

Je krijgt dan verschillende mogelijke CTA’s. Kies degene die het best bij je onderneming past. Als kapsalon wil je waarschijnlijk gelijk een afspraak kunnen boeken, terwijl je als winkelier waarschijnlijk wil dat ze naar je website doorklikken.

Stap 7 – Zorg voor een actieve pagina

Het succes van je bedrijfspagina hangt samen met het feit hoe actief je ermee aan de slag gaat. Hoe actiever je bent, hoe meer volgers en succes. Zorg voor dat je geregeld wat post en bekijk zeker ook eens wat groepen waar je doelpubliek in actief is.

In dit artikel
Praat vandaag nog met een expert!

Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!

Maak een afspraak