Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Wil je met je bedrijf op Facebook in de kijker lopen, dan maak je maar beter een Facebook bedrijfspagina aan. Hiermee zet je je bedrijf in de spotlights én verhoog je je kans op verkoop. Hoe je dat juist aanpakt? Wel, we zetten het hieronder even uiteen in een overzichtelijk stappenplan.
Om een zakelijke pagina te maken heb je zelf een Facebook account nodig. Log in en je kan bovenaan in de blauwe balk een knop ‘Maken’ vinden. Vervolgens klapt er een menu open waar je ‘Pagina’ kunt selecteren. In de volgende stap dien je aan te geven of je deze pagina aanmaakt voor een bedrijf/merk of voor maatschappelijk betrokken/bekende persoon. In jouw geval zal het waarschijnlijk om de eerste categorie gaan.
Vervolgens geef je je pagina een naam, bij voorkeur deze van je zaak. Kies daarna een categorie die het nauwst bij je business aansluit.
De meeste bedrijven gebruiken hun logo als profielfoto en dat is altijd een verstandige keuze. In principe kun je er gelijk welke foto gebruiken, maar zorg wel dat deze scherp is en goed tot zijn recht komt. Het spreekt voor zich dat deze foto wat met jouw zaak te maken heeft en voor herkenbaarheid zorgt.
Kies vervolgens een aantrekkelijke omslagfoto die eruit knalt en weergeeft waar je mee bezig bent. Deze foto moet minimaal 400 px breed zijn en 150 px hoog.
Wil je zelf een leuke foto maken? Probeer zeker de gratis tool Canva eens!
Zonder volgers heb je natuurlijk weinig reden tot communiceren. Facebook stelt je zelf voor om vrienden gelinkt aan je persoonlijk profiel uit te nodigen om je pagina te liken. Zij kunnen alvast een goede basis vormen voor je pagina. Doe dit niet gelijk, dan kan je ook achteraf nog vrienden uitnodigen.
In het menu aan de linkerkant vind je een knop info, waar je bijkomende gegevens over je bedrijf kunt vinden. Deze gegevens kun je hier ook updaten. Denk daarbij aan een kort introtekstje, je openingsuren en contactinformatie. Gezien de autoriteit van Facebook, kan het voorkomen dat je Facebookpagina hoger in de zoekresultaten komt dan je eigen website. Je gegevens goed invullen is dan ook belangrijk.
Heb je al het bovenstaande in orde gebracht, dan kun je nog een contactknop toevoegen. Deze komt onder je omslagfoto aan de rechterkant te staan. Deze knop kun je een CTA (call to action) meegeven, wat bezoekers moet aanzetten contact met je op te nemen. Zo scoor je meer leads en ga je uiteindelijk ook meer verkopen. Het enige wat je hier moet doen is op de blauwe +voeg een knop toe optie klikken.
Je krijgt dan verschillende mogelijke CTA’s. Kies degene die het best bij je onderneming past. Als kapsalon wil je waarschijnlijk gelijk een afspraak kunnen boeken, terwijl je als winkelier waarschijnlijk wil dat ze naar je website doorklikken.
Het succes van je bedrijfspagina hangt samen met het feit hoe actief je ermee aan de slag gaat. Hoe actiever je bent, hoe meer volgers en succes. Zorg voor dat je geregeld wat post en bekijk zeker ook eens wat groepen waar je doelpubliek in actief is.
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.