Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Consumenten vertrouwen steeds meer op online reviews en beoordelingen om geïnformeerde aankoopbeslissingen te nemen. Dit benadrukt de noodzaak voor ondernemingen om een uitstekende online reputatie op te bouwen en te onderhouden.
Mensen willen weloverwogen beslissingen nemen en vertrouwen op betrouwbare bronnen zoals mond-tot-mondreclame en online reviews. Positieve recensies moedigen online aankopen aan terwijl slechte beoordelingen potentiële klanten ontmoedigen.
Consumenten laten reviews achter op diverse platforms zoals Amazon, Google Bedrijfsprofiel, goudengids.be en sociale media. Een sterke aanwezigheid op deze platforms is belangrijk omdat consumenten vaak meerdere bronnen raadplegen voordat ze een aankoopbeslissing nemen.
Actieve monitoring en respons op deze reviews versterken je klantrelaties aanzienlijk en kunnen potentiële kopers overtuigen. MAAR: we merken dat kmo’s hier amper de tijd voor (kunnen) nemen.
Veel bedrijven maken onvoldoende gebruik van online reviews als krachtige marketingtool. Ze missen kansen om hun reputatie te versterken door scores en reviews niet op te volgen en te beantwoorden.
Toch is het verzamelen van reviews essentieel voor het versterken van de online aanwezigheid van een onderneming. Bedrijven kunnen klanten benaderen via e-mails of onze handige Google Review Cards.
Deze kaartjes maken het je klanten enorm eenvoudig om een review achter te laten. Dankzij QR-codes of NFC-technologie hebben ze niets anders nodig dan hun smartphone. Hier lees je meer over deze handige Google Review Cards.
Haast even belangrijk als het verzamelen van reviews is het reageren erop. Zo toon je aan dat je geeft om de mening van je klanten. Toch is dit niet altijd even gemakkelijk, zeker wanneer iemand een boze review achterlaat.
Bedrijven moeten snel, specifiek en authentiek reageren op positieve reviews. Benoem specifieke punten uit de review en nodig de klant uit om opnieuw langs te komen. Meer tips daarover lees je hier.
Bij negatieve reviews is het belangrijk om kalm te blijven, empathisch te reageren, fouten te erkennen en constructieve oplossingen aan te bieden. Verwijder negatieve reviews niet, dat werkt averechts! Meer tips lees je hier.
Speciale monitoringtools helpen bedrijven om recensies goed te beheren, meldingen te ontvangen bij nieuwe reviews en onmiddellijk te reageren. Dit bespaart tijd en maximaliseert de effectiviteit van het beheren van de online reputatie.
NetSync biedt kmo’s een krachtige tool om hun online aanwezigheid te beheren en te optimaliseren:
Deze functies bundelen zorgt voor een efficiënte en gebruiksvriendelijke oplossing om je online reputatie te verbeteren en meer klanten aan te trekken.
Een sterke online aanwezigheid is cruciaal voor het succes van elke onderneming in de digitale wereld. Actief monitoren en beheren van online reviews helpt bedrijven om hun reputatie op te bouwen, klanten te behouden en nieuwe klanten aan te trekken.
Door te investeren in digitale marketing en professionele hulp in te schakelen, vergroot je je voorsprong op je concurrenten en blijf je groeien in een steeds meer gedigitaliseerde wereld. Aarzel niet om contact met ons op te nemen, onze digitale experts helpen je graag!
Deze blog is een samenvatting van het webinar Hoe verbeter ik mijn online reputatie? dat we op 20 juni 2024 organiseerden. Ben je benieuwd naar onze andere webinars? Neem een kijkje en schrijf je gratis in!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.