Boeklancering: Digitale marketinggids voor kleine en middelgrote ondernemingen
Boeklancering: Digit...

Boeklancering: Digitale marketinggids voor kleine en middelgrote ondernemingen

· · 6 mins read

CEO van FCR Media Belgium, Jon Martinsen publiceert zijn eerste boek. Het is een marketinggids met als titel "No Business is too small for Digital Marketing – Everything you need to know to grow your business".

Dit boek is een praktische gids voor iedereen die inzicht wil krijgen in de algemene basisprincipes van marketing en digitale marketing in het bijzonder. Het schetst een eenvoudige aanpak die elke bedrijfsleider kan volgen om zijn klanten en prospecten zo goed mogelijk te bereiken, van merkstrategie tot het ontwikkelen van een efficiënte online aanwezigheid.

Als het al niet duidelijk genoeg was, heeft de COVID-19-pandemie het duidelijk gemaakt: zonder een marketingconcept en vooral zonder digitale marketingstrategie kan geen enkel bedrijf vandaag nog overleven. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. In het dagelijks leven zijn vooral eigenaars van kleine bedrijven bezig met het runnen en laten groeien van hun bedrijf. Meestal is er heel weinig tijd om na te denken over hoe ze hun producten en diensten effectief op de markt kunnen brengen. In de meeste gevallen is er weinig tijd en zin om hun weg te vinden in het oerwoud van digitaal marketing vakjargon.

Auteur Jon Martinsen heeft zijn boek speciaal geschreven voor de eigenaars van kmo’s die beperkte middelen hebben. Ze worden vaak gedwongen om alle verantwoordelijkheden van het runnen van hun bedrijf – inclusief de marketing ervan – in evenwicht te brengen met de diensten die ze aan hun klanten leveren. “Als CEO van verschillende mediabedrijven heb ik meer dan dertig jaar met kleine en middelgrote bedrijven gewerkt. Nu heb ik deze praktische gids gepubliceerd voor ondernemers die hun klantenbestand moeten laten groeien, maar slechts weinig weten over de basisprincipes van marketing. Deze doe-het-zelf gids zal hen helpen bij het creëren van een effectieve marketingstrategie voor hun kmo”, legt Jon Martinsen uit.

Elk hoofdstuk is gemakkelijk te lezen en te begrijpen en vermijdt gesofisticeerde marketingpraat. Veel voorbeelden uit het dagelijkse bedrijfsleven en succesverhalen van echte klanten vormen de essentie van deze praktische marketinggids. Conclusies en praktische tips zorgen ervoor dat het boek van echte waarde is voor de lezer.

In negen hoofdstukken behandelt Martinsen de basisprincipes waarmee een bedrijfseigenaar rekening moet houden om een succesvolle marketingstrategie uit te werken.

In Hoofdstuk 1 “Waar sta ik om bekend?” wijst de auteur op de basisprincipes van een succesvolle merkstrategie. Hoofdstuk 2 “Wie zijn mijn klanten?” en hoofdstuk 3 “Hoe bedien ik mijn klanten?” gaan over het opzetten van sterke klantenrelaties en essentiële overwegingen met betrekking tot productmanagement. In hoofdstuk 4 “Heb ik een website nodig?” en hoofdstuk 5 “Hoe kunnen mijn klanten mij vinden?” legt Martinsen efficiënte manieren en methoden uit hoe bedrijven ervoor kunnen zorgen dat ze gevonden worden op het internet. Hoofdstuk 6 “Hoe kunnen mijn klanten mijn spullen kopen?” introduceert de basisprincipes van een succesvolle webwinkel. Hoofdstuk 7 “Hoe praat ik met mijn klanten?” en hoofdstuk 8 “Hoe maak ik optimaal gebruik van sociale media” beschrijven communicatiestrategieën en -kanalen in het algemeen en met nadruk op sociale media in het bijzonder. In hoofdstuk 9 “Een weg naar de groeiende onderneming” evalueert Martinsen wanneer en hoe een externe marketingondersteuning zinvol is.

Het boek werd voor het eerst gepresenteerd op 17 mei 2022, op de conferentie van Siinda, de European Search and Information Industry Association.

Het boek kan worden besteld bij Amazon Amazon.com: Jon Martinsen: Books, Biography, Blogs, Audiobooks, Kindle voor de prijs van €9,60. Verder vindt u het boek ook op Bol.com, destandaardboekhandel.be en andere kanalen .

Naast het boek is er een serie webinars ontwikkeld die een inleiding geven op de essentiële vragen over digitale marketing op basis van de inhoud van het boek.

Over auteur Jon Martinsen:

Jon Martinsen is geboren in Oslo, Noorwegen, in 1964 en studeerde financiën en marketing aan de Oslo Business School. Sinds 1987 heeft hij gewerkt in de lokale zoekmachine industrie met functies in IT, financiën, operations, business development, verkoop, marketing, en algemeen/executief management. Door deze gevarieerde achtergrond heeft hij een 360-graden beeld van een bedrijf en weet hij wat er nodig is om succesvol te zijn.

Vandaag is Jon Martinsen CEO van FCR Media Belgium en CEO van FCR Media Group, dat kantoren heeft in Estland, België, Kroatië, Tsjechië, Nederland en Roemenië. Hij woonde in Oslo, Stockholm, Amsterdam, Tallinn en Wenen en heeft een ruime culturele bagage omdat hij ook werkte in Finland, Letland, Litouwen, Slowakije, Hongarije, Ierland, Nederland en Uruguay. Hierdoor begrijpt hij de universele problemen, waarmee veel bedrijven kampen en is daarom het best gekwalificeerd om via zijn boek doeltreffende oplossingen te geven.

Perscontact Benelux:
Maja Van der Borst,
Head of Communication FCR Media Belgium
maja.van.der.borst@fcrmedia.be
+32 476 70 05 16

Het boek kan besteld worden via Amazon Amazon.co.uk: Jon Martinsen: Boeken, Biografie, Blogs, Audioboeken, Kindle , No Business Is Too Small for Digital Marketing | 9781642253597 | Jon Martinsen | Boeken | bol.com en No Business Is Too Small for Digital Marketing | Jon Martinsen | Marketing | 9781642253597 | Standaard Boekhandel.

In dit artikel
Praat vandaag nog met een expert!

Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!

Maak een afspraak