Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Adverteer jij online? Dan heb je ongetwijfeld al wel eens gehoord van CTR. CTR (clickthrough rate of doorklikratio) is namelijk de beste manier om te zien of jouw advertenties succes hebben. Maar hoe werkt dat dan juist, en hoe verhoog je jouw CTR?
CTR of doorklikratio is de verhouding tussen hoe vaak iemand op jouw advertentie klikt ten opzichte van hoe vaak die advertentie wordt weergegeven. Het geeft dus een indicatie over de relevantie en aantrekkelijkheid van de advertenties die je uitstuurt.
Uiteraard wil je dat deze verhouding zo hoog mogelijk ligt. Het is immers de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen die jouw advertenties zien, doorklikken naar jouw website. Je wil namelijk zoveel mogelijk nieuwe klanten winnen.
Wereldwijd bedraagt de gemiddelde CTR 3%. Dat lijkt pover, maar het is nu eenmaal de norm. Voor advertenties op sociale media als Facebook en Instagram ligt de gemiddelde CTR zelfs nog een pak lager, aangezien jouw publiek op dat moment niet actief op zoek is naar jouw product/dienst.
Die 3% heeft dus enkel betrekking tot het zoeknetwerk. Dit betreft de RSA’s (Responsive Search Ads), dynamische advertenties en ETA’s (Expanded Text Ads). Merk je dat je lager scoort, is het aangewezen om jouw CTR te verhogen. Maar hoe doe je dat?
De CTR van jouw sociale mediacampagne verhoog je door jouw advertenties of zoekwoorden te verbeteren, of door extensies toe te voegen. De kans is groot dat de oplossing niet achter een van de manieren schuilt. Je moet dus experimenteren en combineren, maar daar helpen wij je uiteraard mee.
Om jouw CTR te verhogen, voeg je best minstens 3 verschillende advertenties per netwerk toe met verschillende afbeeldingen maar met dezelfde tekst. Het draait dus om kwantiteit én kwaliteit: voeg zeker een call to action en belangrijke USP’s van jouw zaak toe, want zo spreek je jouw klant het best aan.
Zijn de zoekwoorden die je gebruikt relevant? Overtollige of irrelevante woorden sluit je best uit, maar hoe vind je dan de meest geschikte? Een handige tip is om zelf te denken hoe je jouw product/dienst via Google zou opzoeken. Welke woorden gebruik je daarvoor? Dat zijn allicht goede zoektermen!
Met extensies voeg je meer elementen aan jouw advertenties toe. Dat is goed omdat je zo duidelijker naar jouw publiek communiceert, maar ook Google beloont je hiervoor met een hogere positie. Belangrijke elementen die je toevoegt zijn bijvoorbeeld een telefoonnummer, locaties of hyperlinks.
Met deze tips ben je al heel wat en verhoog je jouw CTR ongetwijfeld. Maar waar vind je jouw zoekwoorden en van waaruit beheer je jouw advertenties? OMNI is een handige oplossing die al het planwerk van doelgericht adverteren op zich neemt. Interesse? Bekijk de productpagina of boek een afspraak met een van onze experten. Zij helpen je graag verder!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.