Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Sociale media, we zitten er allemaal op. Zo zijn er in België meer dan 9,5 miljoen actieve sociale media gebruikers, wat een enorme bron aan mogelijke klanten vormt. Op het juiste moment posten en zoveel mogelijk interactie krijgen is belangrijk om je bedrijf meer in de kijker te zetten. Hoe post je op het juiste moment? Met welke zaken moet je rekening houden? Je leest het hieronder allemaal.
Er bestaat geen onmiddellijke oplossing om te weten wanneer je best een bericht post op sociale media. Dit hangt af van verschillende zaken, waaronder je doelgroep. Die moet je eerst leren kennen. Wie zijn ze? Wanneer zijn ze online? Waar hebben ze nood aan?
De doelgroep verschilt afhankelijk van de markt waar je actief in bent. Bedrijven zal je het best bereiken doorheen de werkdag, terwijl consumenten eerder actief zijn op vrije momenten zoals voor of na de werkdag en tijdens de lunchpauze. Toch kan je best ook buiten de kantooruren te posten, want dit scoort steeds beter.
Probeer bovendien een inzicht te krijgen in welke sociale media je klanten gebruiken. Sociale media zoals Facebook en Instagram hebben tools die gedetailleerd laten zien welke posts het goed doen en wanneer je veel interactie hebt. Je ontdekt bovendien hoe mensen zich gedragen. Daaruit kan je afleiden wie je doelgroep precies is.
Ben je al even bezig met te posten op sociale media? Top, hier moet je eens naar kijken! Vergelijk je vorige posts om te zien wanneer je het meeste interactie had. Zoek welke posts het goed doen en trek hier je eigen conclusies uit. Wanneer is je doelgroep interactief? Hoeveel likes of comments krijg je op een bepaalde dag?
Als je nog geen posts hebt geplaatst op sociale media kan je altijd bij de concurrentie kijken. Ga op zoek naar wanneer andere bedrijven in dezelfde sector berichten plaatsen en welke het goed doen. Wie weet vind je wel een patroon dat je zelf kan gebruiken.
Is je doelgroep duidelijk? Weet je wat het beste tijdstip is om te posten? Super! Een handige tool om tijdsdruk te vermijden, is NetSync. Hiermee kan je op een makkelijke manier je posts op voorhand maken en inplannen zodat ze op het juiste moment gepost worden. Je social media beheren was nog nooit zo simpel!
Denk na over wat en wanneer je post. Hier vind je tips om optimaal gebruik te maken van sociale media. Je kan elke week een terugkerend thema hebben op een bepaalde dag en vragen stellen aan je doelgroep. Probeer het eens uit!
Om het voor jou makkelijk te maken, vind je hier een overzicht van de piektijden voor Instagram, Facebook en LinkedIn. Over het algemeen zijn dinsdagen geweldige dagen voor interactie. De key to succes is vaak ook interactie, vooral op Facebook.
Instagram:
Facebook:
LinkedIn:
X (het vroegere Twitter):
Weet dat er geen eenduidig of perfect schema bestaat. Gebruik de tips en het schema hierboven om gedurende een periode regelmatig te posten en te experimenteren. Analyseer met de ingebouwde tools van de sociale media platformen je resultaten en pas aan waar het nodig is.
Kies het schema dat het best voor je werkt en interactie oplevert. Succes!
Download onze gratis inhaakkalender en vul in 2024 je sociale media met originele, boeiende en interessante berichten!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.