Val op met een unieke huisstijl
Een professionele online etalage
24/7 verkopen op het internet
Voor een website die goed vindbaar is
Correcte gegevens, stevige reputatie
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Adverteren op Google en Bing
Succes op Facebook en Instagram
Denk groot en breid je publiek uit
Blijf top-of-mind met reclamespots
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Professioneel nog niet actief op de social media? Dan is het hoog tijd om ermee te beginnen. Nee, niet omdat wij het zeggen, maar omdat uit een onderzoek van HubSpot blijkt dat marketeers wereldwijd ontzettend sterk geloven in de kracht van social media. Meer dan 1.500 marketeers in 8 landen werden bevraagd en het belang van Facebook, Instagram, LinkedIn en andere kanalen kwam keer op keer bovendrijven. Zoveel professionals kunnen zich niet vergissen, toch? De waarde die gehecht wordt aan social media is des te opmerkelijker omdat het een kanaal is dat je niet zelf in handen hebt. Je mag dan wel afhankelijk zijn van het algoritme van deze giganten, dat schrikt anderen blijkbaar niet (meer) af. Professionele marketeers plaatsen het belang van social media zelfs boven dat van de eigen website. Een bijzondere evolutie. Terwijl zowat 80% van de marketeers actief aan de slag gaan met hun eigen website, gaat de inzet van social media vlotjes boven deze kaap. E-mailmarketing en SEO/content volgen op plaats drie en vier.
Hoewel er heel wat nieuwere platformen zijn denk maar aan TikTok en Clubhouse, blijven professionals stevig inzetten op Facebook (80%) en Instagram (+80%) . Beide kanalen steken er met kop en schouders bovenuit. Logisch, want uit de bevraging blijkt duidelijk dat deze kanalen de hoogste return on investment (ROI) hebben. Opvallend is het feit dat slechts 40% van de bevraagden aan de slag is met LinkedIn. Wat je hieruit kunt opsteken? Wel, dat je eigenlijk niet zonder de belangrijkste social media kanalen kunt want al je concurrenten zijn er aanwezig, maar dat je misschien wel écht het verschil kunt maken op de net iets minder bekende kanalen. Wie weet bevindt de doelgroep zich wel op Tik Tok en kun je daar een voorloper zijn?
Wat de marketeers dan effectief doen op de sociale kanalen? Live video heeft zeker aan belang geworden net als het gebruik van hashtags. Met stip op één staat social listening. Social media maken je immers super bereikbaar en stellen je in staat om een directe relatie op te bouwen met je publiek. Zo maak je van klanten of geïnteresseerden echte merkambassadeurs. Ga dan ook steeds de interactie aan!
Niet thuis in social media en kun je wel wat hulp gebruiken. Bij FCR Media hebben we tal van specialisten die je met plezier op weg helpen. Contacteer ons en we vertellen je graag hoe we jouw social media naar een hoger niveau kunnen tillen.
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.