Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
SEO en SEA zijn twee manieren om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Belangrijk dus, als je met je zaak online in het oog wil springen! Maar hoe doe je dat net, en wat is het verschil tussen de twee? Je leest het hier!
Wist je dat haast 93% van het totale internetverkeer door Google wordt doorverwezen, en dat meer dan 60% van alle gebruikers automatisch op het eerste zoekresultaat klikt? Het spreekt voor zich dat je met je zaak op die eerste plaats wil verschijnen, want zo krijg je de meeste bezoekers naar je website. Hoe je dat voor elkaar speelt, is dankzij SEO enerzijds en SEA anderzijds. Leer het verschil hier!
Simpelweg is SEO, of zoekmachineoptimalisatie, een intensief en langdurig proces waarbij je organisch die eerste plek in Google bemachtigt. Met SEA, of adverteren in zoekmachines, koop je simpelweg die felbegeerde positie als reclameblokje. Toch is het natuurlijk veel genuanceerder dan dat en hebben beide manieren hun eigen voor- en nadelen. Zoals je zal zien, loont het de moeite om een combinatie van beide methoden toe te passen voor het succes van je zaak, maar daarvoor moet je eerst het verschil tussen SEO en SEA leren.
SEO is puur gericht op de content van je website. Hoe meer die in lijn is met de voorwaarden van Google, hoe hoger je scoort wanneer gebruikers googelen naar een onderwerp gerelateerd aan je zaak. Er is een onderscheid tussen on-page en off-page content.
Je zou denken dat SEA de gemakkelijke optie is: betalen voor advertenties en klaar – Google plaatst je automatisch bovenaan de zoekresultaten. Niets is minder waar, want jij bent natuurlijk niet de enige die advertentieruimte koopt binnen de sector waarin je actief bent. Vooraleer je geld spendeert, moet je een duidelijke planning uitwerken:
En dat is nog maar het tipje van de ijsberg! Dan moet je nog uitzoeken aan welke zoektermen je advertenties wil besteden, in welke regio’s en binnen welke uren je wil adverteren, en nog veel meer.
Kort samengevat is SEO een intensief proces waarbij je je website zowel on-page als off-page optimaliseert. Dit is volledig gratis, maar heeft tijd nodig. SEA is een efficiënte manier om snel bovenaan Google te verschijnen, maar dit kost geld. Bovendien wordt er bij je zoekresultaat vermeld dat het om een advertentie gaat, en niet alle internetgebruikers zijn daar even tevreden mee. Als kmo moet je dus goed afwegen welke methode je hanteert.
Voor een geslaagde SEO voorzie je best een website die voor zoekmachines geoptimaliseerd is en volg je de laatste updates binnen deze technologieën op de voet. Voor succesvolle SEA-campagnes plan je best zorgvuldig, met een nauwkeurige selectie van zoekwoorden. Ontwerp advertenties en landingspagina’s volgens je huisstijl en blijf je campagne doorheen de periode bijsturen.
Moet je dit alleen doen? Natuurlijk niet. Laat ons je helpen, want bij FCR Media is het ons doel om kmo’s digitaal te ondersteunen. Met veel plezier helpen we je aan een website die volledig SEO-proof is, en bedenken we samen met jou een succesvolle SEA-campagne. Contacteer ons en laat een van onze digitale experten je zaak mee digitaal op de kaart zetten!
Deze blog is een samenvatting van het webinar dat we op 19 september 2024 organiseerden. Ben je benieuwd naar onze andere webinars? Neem een kijkje en schrijf je gratis in!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.