SEA, wat is dat nu eigenlijk?
Home / Tips & tricks / SEA, wat is dat nu e...

SEA, wat is dat nu eigenlijk?

· · 7 mins read

SEA is een term die je vast al wel eens hebt horen passeren. Maar wat betekenen die drie letters nu eigenlijk en vooral: wat kan het je opleveren? Wij vatten het even voor je samen!

De definitie

SEA staat voor Search Engine Advertising en verwijst naar de gesponsorde zoekresultaten in zoekmachines. De meest voorkomende zoekmachine is Google en daar vallen ze te herkennen aan het kadertje met het woord advertentie in. Je vindt deze resultaten vaak bovenaan en soms onderaan de zoekresultaten.

De term die vaak in combinatie met SEA wordt gebruikt is Google Adwords, wat ondertussen van naam gewijzigd is en simpelweg Google Ads heet.

Wat is het doel van SEA?

“Zoveel mogelijk gezien worden door zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te verschijnen”. 

De tegenhanger van SEA is SEO, Search Engine Optimization, waarbij je op een organische manier gaat proberen bovenaan te geraken zonder de zekerheid dat het op langere termijn ook effectief lukt. Bij SEA en het aankopen van Ads heb je onmiddellijk resultaat en sta je, als je maar genoeg budget spendeert, onmiddellijk bovenaan te blinken. Uiteraard is het de bedoeling dat je zo voordelig mogelijk, zo vaak mogelijk bovenaan staat en daar kunnen wij je een handje bij helpen.

Lees meer over onze SEA-services >

Waarom jij aan de slag moet met SEA?

Heel wat van je collega’s zijn ondertussen aan de slag met SEA. Waarom dat ook voor jou ontzettend rendabel kan zijn?  Wel, omwille van deze 4 redenen bijvoorbeeld:

Reden 1: Adverteer heel gericht

Met Google Ads kun je heel gericht adverteren. Zo kun je potentiële klanten regionaal targeten. Ook de taal, interesses en leeftijdscategorie kunnen ingesteld worden. Hierdoor focus je op klanten met potentieel, zonder overbodige kosten te maken. Bovendien kun je een maximumbedrag per dag, per week of per maand instellen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Reden 2: Onmiddellijk resultaat

Net begonnen of net een nieuwe website? Je kunt beginnen bloggen en wat SEO-trucjes toepassen, maar de kans dat je meteen bovenaan de zoekresultaten komt te staan is zeer klein. Door te investeren in SEA ben je hier wel zeker van en kun je op korte termijn rendement boeken en omzet binnenhalen.

Reden 3: Perfect meetbaar

De resultaten van je advertententies in zoekmachines zijn perfect meetbaar. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een advertentie in een lokaal reclameblad. Als partner kunnen we alles netjes instellen, zodat je meteen de resultaten ziet. Je kent dus perfect het rendement en bijsturen is steeds mogelijk. Zo haal je met bijvoorbeeld een investering van 5 euro per dag vaak makkelijk 300 bijkomende views. Dat zijn dus duizenden extra potentiële klanten die je website bezoeken en die je daar kan overtuigen. Geef toe, toch een geringe investering voor zo’n enorm potentieel.

Reden 4: Been je collega’s bij of troef ze af

Als je concurrenten wel bovenaan de zoekresultaten verschijnen, dan halen ze veel meer klanten binnen. Dat wil je toch niet laten gebeuren? Met een gerichte SEA-campagne sta je bovenaan en haal je meer leads, offerteaanvragen en klanten binnen.

Meer weten over SEA

Meer weten over SEA of een campagne op maat laten uitwerken? Onze digitale experten staan voor je klaar en werken voor jou een succesvolle campagne uit. Naast SEA met Google Ads kan je trouwens ook slim adverteren via goudengids.be. Bekijk zeker onze pagina hierover.

Vragen of interesse in een offerte? Contacteer ons!

Bel ons 078 15 15 25

In dit artikel
Praat vandaag nog met een expert!

Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!

Maak een afspraak