Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Wist je dat wel 97,8% van de internetgebruikers gebruik maakt van een zoekmachine? Dit toont meteen ook aan dat search engine advertising (SEA) enorm belangrijk is voor kmo's.
Maar wat is search engine advertising (SEA) nu eigenlijk? Om dit te schetsen geven we eerst kort uitleg over wat search engine optimisation (SEO) is, want dit is namelijk niet hetzelfde.
SEO is wat je zelf doet om je website of content te optimaliseren en zo hoog mogelijk in de zoekmachines terecht te komen. SEO kan je ook wel vergelijken met een zeilboot. Denk aan hoe je jouw zeilen plaatst om met de wind mee te varen, om ook zo sneller op je bestemming te geraken. Wil je meer informatie over de werking van SEO, lees dan ook zeker onze blogpost die het begrip in detail uitlegt.
Wat is SEA dan en welke taak heeft dit in het promoten van jouw bedrijf in de zoekmachines? Hierbij betaal je om jouw bedrijf zo hoog mogelijk te laten verschijnen in Google. Het voordeel van SEA is dat je je vindbaarheid in de hand hebt naargelang jouw budget. Je betaalt per klik. De prijs voor deze klik kan dan weer verschillen van moment tot moment en van sector tot sector. We kunnen SEA ook weer gaan vergelijken, maar dit keer met een speedboot. Hierbij gaan we benzine betalen om je boot van punt A tot B te brengen.
We horen je al denken, waarom is het voor mij als kmo belangrijk om te investeren in de SEA-methode?
Een campagne staat of valt met zoekwoorden. Het belang van goede zoekwoorden is niet te onderschatten, dus kies deze met zorg. Hierbij moet je zeker rekening houden met de volgende punten:
Nu dat je jouw doelen voor ogen hebt en de juiste zoekwoorden kan inzetten, is het tijd om je advertentie uit te werken. Maar hoe stel je deze nu op? Je houdt deze punten best in je achterhoofd:
Gebruik alles dat Google te bieden heeft. Geef dus ook zeker een beschrijving mee in de daarvoor bestemde velden. Zo word je gemakkelijker gevonden en geef je waardevolle info mee.
Wil je scoren met je advertenties, dan ga je slim aan de slag:
Een goede landingspagina is essentieel. Een kwalitatieve landingspagina moet overtuigen en geeft de potentiële klant die geklikt heeft het laatste zetje. Het zou zonde zijn dat je betaalt voor een klik en een onprofessionele landingspagina de klant doet afhaken. Houd deze tips voor je landingspagina in het achterhoofd:
De resultaten van je campagnes evalueren is super belangrijk. Hoeveel kliks waren er, welke trefwoorden scoren, welke campagnes doen het goed, … Door te evalueren kan je je campagnes bijsturen, je budget optimaliseren en zo kostenefficiënter te werk gaan.
Klaar om jouw website SEA-proof te maken? Of benieuwd wat SEA kan betekenen voor jouw onderneming? Contacteer ons om alle mogelijkheden te bespreken.
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.