Val op met een unieke huisstijl
Een professionele online etalage
24/7 verkopen op het internet
Voor een website die goed vindbaar is
Correcte gegevens, stevige reputatie
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Adverteren op Google en Bing
Succes op Facebook en Instagram
Denk groot en breid je publiek uit
Blijf top-of-mind met reclamespots
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Wil je weten hoe je de sociale media-accounts van jouw bedrijf kunt optimaliseren? Lees dan verder want deze blog zal je alle tips en tricks leren! Wist je dat er in België ongeveer 8,83 miljoen actieve gebruikers van sociale media zijn? Elke Belg heeft gemiddeld 7,5 sociale netwerkaccounts. En we spenderen er ongeveer een uur en 45 minuten per dag aan. We kunnen concluderen dat bijna iedereen aanwezig is op sociale media, wat het des te belangrijker maakt voor een bedrijf om zich correct te profileren op de verschillende platformen. Hieruit blijkt hoe belangrijk het is dat een bedrijf investeert in een goede campagne voor sociale media.
We weten allemaal dat er talloze sociale netwerkplatforms zijn. Ze werken allemaal anders en hebben andere regels. Sociale netwerkplatforms bieden KMO’s (kleine en middelgrote ondernemingen) een betaalbare en doeltreffende manier om met hun bestaande klanten te communiceren en op een zeer eenvoudige manier nieuwe klanten te werven.
Op bijna alle platforms kun je een gedetailleerd rapport krijgen over hoe je berichten of acties hebben gewerkt. Je kunt een analyse zien van hun succes. Dit is uiterst nuttig om voortdurend van jezelf te leren, maar vooral om van je klanten te leren.
Actief zijn op sociale media en ze goed gebruiken draagt bij tot uw ranking in Google.
De sleutel tot sociale media marketing is :
Vraag jezelf nu af: “Wat is echt relevant voor mijn doelgroep, om mijn belangrijkste boodschap over te brengen en om mijn vastgestelde doelstellingen te bereiken?”
Het is van essentieel belang dat u een duidelijke en sterke boodschap over uw bedrijf uitdraagt en dat je beschikbaar bent voor uw klanten en prospecten.
Laten we nu eens kijken welk platform het beste is voor jou.
Als je erover nadenkt, wil je misschien degene gebruiken met het grootste bereik. Maar je moet er een kiezen waarmee je je doelgroepen bereikt. Eerst moet je dus te weten komen wat uw klanten gebruiken, hen volgen en met hen in contact treden.
Wij raden u aan te beginnen met twee kanalen waarop u zich kunt richten en waarmee u uw doelgroep kunt bereiken. Probeer niet overal aanwezig te zijn, je zou kunnen verdrinken in al deze mediaplatformen en dit zou een negatieve invloed op je kunnen hebben.
Er zijn verschillende hulpmiddelen die je kunt gebruiken. Natuurlijk zijn sommige van deze instrumenten vrij duur. Maar maak je geen zorgen, wij kennen een gratis methode.
Met Google Alerts kun je via Google zoeken naar jouw zoekwoorden. Wanneer je de term intypt, kun je een vraagteken toevoegen, waarmee je jouw zoekopdracht kunt uitbreiden.
Een andere monitoring tool die wij aanbevelen is NetSync en Hootsuite. Als je intensief aan sociale netwerkmarketing wilt doen, is het de moeite waard om zo’n hoogwaardig hulpmiddel te hebben, omdat het je dagelijkse werk veel gemakkelijker maakt.
Recensies en beoordelingen zijn zeer belangrijk om in het oog te houden. Klanten willen er zeker van zijn dat ze een goede keuze hebben gemaakt door voor jouw bedrijf te kiezen. Het is zelfs zo dat 63% van de klanten eerst online onderzoek doet naar een bedrijf voordat ze naar de winkel gaan. Dit is het ROPO (Research Online and Purchase Offline)-effect.
Hoe meer recensies je hebt, hoe beter je positie in Google zal zijn. Recensies hebben is één ding, maar als je er geen interactie mee hebt, zul je geen klanten aantrekken. Reageer op berichten en, als ze negatief zijn, reageer je best zo snel mogelijk.
Het bereiken van potentiële nieuwe klanten is niet gratis. Zonder extra reclame zul je slechts een zeer beperkte doelgroep bereiken en slechts een fractie van je volgers.
Sociale media advertising helpt jouw bedrijf om dit doel te bereiken. Je kunt je doelgroepen definiëren met behulp van bijvoorbeeld Facebook Ads Manager.
Om succesvol te zijn op social media, heb je een goede strategie en een gedetailleerd plan nodig.
Het bijhouden van de trends op het gebied van sociale media is een belangrijk aspect. Dus hier zijn enkele trends die je moet weten.
Tot slot, hier zijn de fouten die je moet vermijden in sociale media:
Ben je klaar om jouw bedrijf naar het volgende niveau te tillen op sociale media? FCR Media helpt je graag groeien.
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.