Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Een webshop is een praktische manier om je producten of diensten te verkopen. Ook wanneer je een fysieke winkel hebt, is een webshop een geweldige aanvulling. Om je webshop een extra boost te geven, hebben we 5 tips verzameld waar je meteen mee aan de slag kan.
Goede content is een belangrijke pijler binnen je webshop. Het nodigt uit om meer pagina’s te bekijken, het versterkt klantloyaliteit en brengt je onder de aandacht bij nieuwe klanten. Daarnaast zorgt unieke content ook voor een hogere positie in de zoekresultaten van zoekmachines. Op die manier word je sneller gevonden wanneer mensen bepaalde informatie opzoeken.
Op je webshop kan je bijvoorbeeld duidelijke productomschrijvingen toevoegen. Geef zoveel mogelijk informatie mee zodat je klant sneller tot een aankoop overgaat. Daarnaast zijn blogartikels, video’s of klantgetuigenissen ook relevante content. Daarmee kan je meer uitleg geven over bijvoorbeeld het gebruik of het onderhoud van je product. Dit heeft een positieve invloed op je conversieratio aangezien consumenten liever kopen bij iemand die hen goed advies verleent.
Een goede contactpagina doet wonderen voor je webshop. Bezoekers komen op deze pagina terecht wanneer ze in contact met je willen komen of extra informatie zoeken. De contactpagina is belangrijk voor het opbouwen van een klantrelatie dus een positieve ervaring is key.
Zorg dat je de noodzakelijke informatie toevoegt op je contactpagina zoals een adres en je bedrijfsgegevens. Ook een contactformulier is een must. Zo maak je het je klanten gemakkelijker om je te contacteren. Probeer je contactformulier zo eenvoudig mogelijk te houden en vraag enkel noodzakelijke informatie: naam, e-mailadres, telefoonnummer en het bericht zelf. Ben je actief op sociale media? Voeg die kanalen hier ook toe. Veel mensen verkiezen deze manier van communiceren.
Naast contentmarketing is e-mailmarketing zeer handig om informatie te delen met je klanten. Via een wekelijkse nieuwsbrief bijvoorbeeld kan je je klanten snel op de hoogte houden van nieuwe producten of speciale acties.
Voorzie een duidelijk veld op je webshop waar mensen zich kunnen inschrijven voor je nieuwsbrief. Eventueel kan je hen overtuigen door een incentive aan te bieden zoals een korting op hun volgende aankoop. Hou vooral rekening met de privacywetgeving (GDPR). Je mag mensen geen mails sturen zonder hun toestemming.
Wanneer we spreken over e-mailmarketing, kunnen we niet anders dan praten over e-mail automation flows. Dit zijn automatische e-mailprocessen waarmee je de juiste mensen de juiste content op het juiste moment aanbiedt. Hiervoor kan je verschillende flows gebruiken zoals de welcome flow, de order confirmation flow en de cart abandonment flow.
Een automation flow wordt altijd getriggerd door een bepaalde actie van een klant, bijvoorbeeld wanneer ze zich inschrijven op je nieuwsbrief. Op dat moment kan je dan een welcome flow inzetten. Bij een cart abandonment flow kan je je klant er dan weer aan doen herinneren dat er producten staan te wachten in hun winkelmandje. Zo geef je je conversie een extra boost.
Social proof is een term die gelanceerd werd door professor Robert Cialdini. Daarmee bedoelt hij het sociaal en psychologisch fenomeen waarbij mensen het gedrag van anderen kopiëren. Dit principe heeft een grote invloed op je webshop aangezien je op die manier mensen kan overtuigen om voor jouw merk te kiezen.
Er bestaan verschillende types van social proof die je kan toepassen op je webshop:
Ben je klaar voor een eigen webshop of heb je hulp nodig met je huidige webshop? Bij FCR Media denken we graag met je mee over je webshop en hoe je e-commerce aanpakt. Meer weten over wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op en wij zorgen voor een betaalbare website die de omzet de hoogte in jaagt.
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.