
Professioneel nog niet actief op sociale media? Dan is het hoog tijd om ermee te beginnen. Meer dan 1.500 marketeers in 8 landen werden door HubSpot bevraagd en het belang van Facebook, Instagram, LinkedIn en andere kanalen kwam keer op keer bovendrijven. Zoveel professionals kunnen zich niet vergissen, toch?
Download onze gratis inhaakkalender en vul in 2024 je sociale media met originele, boeiende en interessante berichten!
Hoewel er heel wat nieuwere platformen zijn denk maar aan TikTok en Clubhouse, blijven professionals stevig inzetten op Facebook (80%) en Instagram (+80%) . Beide kanalen steken er met kop en schouders bovenuit. Logisch, want uit de bevraging blijkt duidelijk dat deze kanalen de hoogste return on investment (ROI) hebben.
Opvallend is het feit dat slechts 40% van de bevraagden aan de slag is met LinkedIn. Wat je hieruit kunt opsteken? Wel, dat je eigenlijk niet zonder de belangrijkste sociale media kanalen kunt want al je concurrenten zijn er aanwezig, maar dat je misschien wel écht het verschil kunt maken op de net iets minder bekende kanalen. Wie weet bevindt de doelgroep zich wel op Tik Tok en kun je daar een voorloper zijn?
Wat de marketeers dan effectief doen op de sociale kanalen? Live video heeft zeker aan belang geworden net als het gebruik van hashtags. Met stip op één staat social listening. Sociale media maken je immers super bereikbaar en stellen je in staat om een directe relatie op te bouwen met je publiek. Zo maak je van klanten of geïnteresseerden echte merkambassadeurs. Ga dan ook steeds de interactie aan!
Niet thuis in sociale media en kun je wel wat hulp gebruiken. Bij FCR Media hebben we tal van specialisten die je met plezier op weg helpen. Contacteer ons en we vertellen je graag hoe we jouw sociale media naar een hoger niveau kunnen tillen.
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!