Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Wist je dat 50% van alle online aankopen in België gebeurt bij een Nederlands bedrijf? Nochtans ontbreekt het Belgische ondernemers niet aan ondernemingszin en goede producten. Het verschil? Digitale marketing. Benieuwd hoe je als ondernemer sterker kunt inzetten op jouw online aanwezigheid? Wij geven je vijf cruciale tips & tricks.
Potentiële klanten zoeken vandaag steeds meer en vaker via een smartphone. Wat ze verwachten? Onmiddellijk de juiste informatie. Maak een Google My Business-pagina aan en onderhoud die. Wijzig je gegevens wanneer het adres of de locatie van je bedrijf verandert. Gewijzigde openingsuren? Pas ze meteen aan op je pagina.
Websites die zijn aangepast aan mobiele apparaten, krijgen een hogere positie in de zoekresultaten van Google. Zij beschikken dus over een “responsief” of mobielvriendelijk design.
Surfers scrollen en klikken met hun duim, zorg dus voor een eenvoudige opbouw en navigatie met veel ruimte. Houd het kort en bondig.
Bij een restaurant hoort een grote knop met ‘reserveer’ en bij dakwerken een knop met ‘vraag een offerte’. Je telefoonnummer mag prominent aanwezig zijn en liefst met een click-to-call-extensie zodat bezoekers jou met één aanraking kunnen bellen.
Ga viraal met video: een instructievideo of een authentiek bedrijfsfilmpje. Dat geeft vertrouwen. En wanneer bezoekers jouw video delen, bereik je nog meer potentiële klanten.
Hoe-vragen (bv. Hoe leg ik parket?) zijn de laatste drie jaar verdriedubbeld op Google. Ook waarom-vragen (bv. Waarom in isolatie investeren?) gingen de hoogte in. Voorzie dus een blog met artikels over dergelijke vragen op jouw website. Zorg er ook voor dat je website tekst en beeld bevat die relevant én geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Via Google AdWords kan je relevante zoekwoorden kiezen. En aan de hand van een budget dat je zelf volledig bepaalt, kan je doeltreffende Google-advertenties (laten) opmaken.
Bepaal wat je wil bereiken met jouw e-mails en leid daaruit een call-to-action af. In deze mobiele, snelle tijden zijn e-mails best kort en krachtig. Cruciaal is de onderwerpregel: een prikkelend exemplaar verhoogt het aantal lezers dat de e-mail opent. Kies een mobielvriendelijk template en een aantrekkelijk design. Personalisatie zorgt ervoor dat potentiële klanten meer geneigd zijn je e-mail te lezen. Nadien kan je de resultaten van jouw campagne evalueren: hoeveel % opende de e-mail en hoeveel % klikte door op een link naar jouw website?
Bedrijven die een mix van content plaatsen (tekst, foto’s, links, video’s) en adverteren, krijgen meer zichtbaarheid in de tijdlijn van Facebook. Zorg voor interactie op je Facebookpagina en beantwoord berichten zo snel mogelijk. Slechts 10 % van je berichten verschijnen in het nieuwsoverzicht van je Facebookvolgers. Vergroot dat aantal via ‘bericht promoten’. Wie een visueel interessant product zoals kledij of eten aanbiedt, is best ook actief op Instagram.
Wil je meer weten over de digitale marketingoplossingen die FCR Media aanbiedt? Contacteer ons gerust!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.