Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Met je website op een organische, niet-betaalde manier gevonden worden in Google? Dan zet je maar beter in op SEO. Search Engine Optimization is echter een werkje van lange adem. Met deze 5 SEO-tips neem je alvast een snelle start en laat je de concurrentie vliegensvlug achter je.
Een goede SEO-strategie begint met het bekijken van de woorden die verband houden met je product of dienst waar mensen ook effectief op zoeken. Tik je in Google een woord, dan schiet de Autocomplete in gang en krijg je suggesties om het woord of de zin compleet te maken. Dit is gebaseerd op het Google algoritme en houdt zowel rekening met populariteit als relevantie. Het spreekt voor zich dat je hier handig gebruik van kunt maken bij je zoekwoordenonderzoek. Het geeft je een heleboel aantrekkelijke long-tail-zoekwoorden die je kunt verwerken in je SEO-webteksten en/of blogs. Het aantal woorden is gelimiteerd, dus je vult het lijstje wel best aan met zoekwoorden die je bijvoorbeeld uit de Google zoekwoordenplanner haalt.
Het is jammer om zien hoeveel ondernemers deze kans voor open doel nog laten liggen. Wanneer mensen op jouw bedrijfsnaam zoeken, wil je toch snel gevonden worden en alle contactinfo meegeven? Je aanmelden bij Google My Business is dan ook een must. Maak hier een bedrijfsvermelding en doe dit zo compleet mogelijk. Hier vinden potentiële klanten alle mogelijke info. Je kunt ook je openingstijden meegeven en geef je je adres in, dan kunnen klanten zelfs Google Maps gebruiken om makkelijk naar je toe te komen.
Heel wat websites van je collega’s zijn waarschijnlijk al jaren onveranderd. Nochtans houdt Google ook rekening met up-to-date info. Zorg dat je webteksten regelmatig worden opgefrist, dat er nieuwe teksten verschijnen en dat je site leeft. Zo geef je aan Google het signaal dat het om een site gaat die in beweging blijft en in de gaten gehouden moet worden.
Niet alleen je bezoekers wachten niet graag op informatie, ook Google straft een lange laadtijd van je website genadeloos af. Een groot deel van de bezoekers haken af als ze langer dan twee seconden moeten wachten. Een kwalitatieve hosting, foto’s die voldoende gereduceerd zijn in volume en een site die technisch goed in elkaar zit, zijn stuk voor stuk zaken om rekening mee te houden.
Ga je zelf aan je auto sleutelen? Ontwerp je je eigen juwelen of mode? Juist, sommige zaken laat je maar beter een specialist over. Wil je scoren op het vlak van SEO, dan reken je maar beter op de vakkennis van een expert. SEO is een job en dan nog eentje waarin je voortdurend moet bijblijven ook. Een SEO-expert verdient de investering in geen tijd dubbel en dik terug.
Op zoek naar een specialist die je SEO en ranking in Google naar een hoger niveau kan tillen? Bij FCR Media hebben we heel wat specialisten die met plezier met je meedenken en vervolgens met succesvolle én betaalbare strategieën en campagnes op de proppen komen. Neem contact op met ons en wij brengen je in contact met één van onze SEO-specialisten. De eerste stap naar een betere vindbaarheid en meer klanten.
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.