Home / Tools & tips / 5 redenen waarom je ...

5 redenen waarom je bedrijf een website nodig heeft

· ·

Key takeaways Een website geeft je een professionele uitstraling Je brengt je producten en diensten onder de aandacht Je trekt nieuwe klanten aan Een website bespaart je tijd Je hebt je website volledig in eigen handen Waar liggen de uitdagingen? Veel bedrijven hebben nog geen eigen website. Dat is jammer…

Key takeaways
  • Een website geeft je een professionele uitstraling
  • Je brengt je producten en diensten onder de aandacht
  • Je trekt nieuwe klanten aan
  • Een website bespaart je tijd
  • Je hebt je website volledig in eigen handen

Waar liggen de uitdagingen?

Veel bedrijven hebben nog geen eigen website. Dat is jammer want in de huidige digitale wereld zijn websites enorm belangrijk. Veel consumenten doen namelijk eerst online research vooraleer ze een aankoop doen. Meer zelfs, 56% van de consumenten vertrouwt bedrijven zonder website niet. De online aanwezigheid van jouw bedrijf kan dus leiden tot heel wat voordelen. Vraag je je af waarom jij een website nodig hebt? We geven jou 5 goede redenen waarom een website een grote meerwaarde is voor jouw bedrijf.

1. Een website geeft je een professionele uitstraling

Start je met een eigen website, dan zorg je meteen voor heel wat meer vertrouwen en geloofwaardigheid. Op een website kan je namelijk alle noodzakelijke informatie weergeven die nuttig is voor je klanten. Zo laat je makkelijk zien wat jou uniek maakt en het toont jouw autoriteit aan binnen jouw niche.

Met een website krijg je ook de kans om een zakelijk e-mailadres aan te maken. Zo’n e-mailadres komt meteen een stuk professioneler over. Daarnaast kan je op je website positieve reviews en testimonials toevoegen. De perfecte manier om (potentiële) klanten te overtuigen van jouw producten en/of diensten.

2. Je brengt je producten en diensten onder de aandacht

Dankzij een website laat je zien wat klanten kunnen verwachten wanneer ze met jou samenwerken. Zo kan je met behulp van aantrekkelijke foto’s je bedrijf, producten en meer in de kijker zetten. En dat niet alleen, met een website kan je ook de visie en missie van je bedrijf meedelen. Doordat klanten jouw bedrijf beter leren kennen, vergroot hun vertrouwen in je bedrijf.

Een bijkomend voordeel van een goede website is dat je automatisch verkopen genereert. Wanneer je een webshop toevoegt aan je website met een helder bestelproces, maak je het interessant voor je klanten om bij jou te bestellen.

3. Je trekt nieuwe klanten aan

Ben je gestart met een eigen website, dan wil je natuurlijk dat er bezoekers op afkomen. Daarom is een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website een echte aanrader. Met behulp van een duidelijke navigatie en relevante zoekwoorden maak je het klanten al makkelijker om de juiste informatie te vinden op je website. Daarnaast helpen deze kleine aanpassingen om jouw website goed vindbaar te maken in zoekmachines zoals Google.

Zodra mensen jouw website bezoeken, kan je er ook op verschillende manieren voor zorgen dat ze met jou in contact komen. Zo kan je gebruik maken van een contactformulier waarmee je klanten aanmoedigt om jou te contacteren. Ook de integratie van Google Maps bijvoorbeeld maakt het makkelijk voor je klanten om jouw bedrijf terug te vinden.

4. Een website bespaart je tijd

Misschien wel het grootste voordeel als zelfstandige of KMO want een website laat je toe om heel wat taken te automatiseren. Zo kan een boekingssysteem ervoor zorgen dat klanten in enkele stappen een afspraak maken bij jouw bedrijf. Dit helpt ook om het overzicht te bewaren in jouw agenda. Of wanneer je je klanten op de hoogte wilt houden van nieuwtjes, is e-mailmarketing de ideale oplossing.

Bovendien is een website 24/7 beschikbaar. In combinatie met geautomatiseerde taken, heb jij dus meer tijd voor andere zaken. Of kan je genieten van een welverdiende vakantie terwijl je geld blijft verdienen. Win-win!

5. Je hebt je website volledig in eigen handen

Veel ondernemers richten hun pijlen tegenwoordig op sociale media. Dat is op zich niet slecht, maar het is belangrijk om te weten dat sociale media eerder een ondersteunende functie hebben. Een website heb je immers volledig in eigen handen, terwijl je sociale kanalen beheerd worden door een derde partij. Je kan je sociale kanalen wel gebruiken om een community op te bouwen en meer verkeer naar je website te leiden.

Wanneer je potentiële klanten op je website krijgt, kan je hen makkelijker converteren naar betalende klanten. Dankzij data-analyses weet je ook meteen wat goed werkt en wat beter kan. En zo werk je uiteindelijk naar een doeltreffende website waar klanten graag voor terugkomen.

Ga jij ook voor groei?

Maak vrijblijvend een afspraak met een adviseur in de buurt.

In dit artikel
Praat vandaag nog met een expert!

Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!

Maak een afspraak Bel me op