1. Geef praktische info aan potentiële klanten
Potentiële klanten zoeken vandaag steeds meer en vaker via een smartphone. Wat ze verwachten? Onmiddellijk de juiste informatie. Maak een Google My Business-pagina aan en onderhoud die. Wijzig je gegevens wanneer het adres of de locatie van je bedrijf verandert. Gewijzigde openingsuren? Pas ze meteen aan op je pagina.
2. Ga voor een mobielvriendelijke website
Websites die zijn aangepast aan mobiele apparaten, krijgen een hogere positie in de zoekresultaten van Google. Zij beschikken dus over een “responsief” of mobielvriendelijk design.
Surfers scrollen en klikken met hun duim, zorg dus voor een eenvoudige opbouw en navigatie met veel ruimte. Houd het kort en bondig.
Bij een restaurant hoort een grote knop met ‘reserveer’ en bij dakwerken een knop met ‘vraag een offerte’. Je telefoonnummer mag prominent aanwezig zijn en liefst met een click-to-call-extensie zodat bezoekers jou met één aanraking kunnen bellen.
Ga viraal met video: een instructievideo of een authentiek bedrijfsfilmpje. Dat geeft vertrouwen. En wanneer bezoekers jouw video delen, bereik je nog meer potentiële klanten.
3. Digitale marketing: interessante en vindbare content
Hoe-vragen (bv. Hoe leg ik parket?) zijn de laatste drie jaar verdriedubbeld op Google. Ook waarom-vragen (bv. Waarom in isolatie investeren?) gingen de hoogte in. Voorzie dus een blog met artikels over dergelijke vragen op jouw website. Zorg er ook voor dat je website tekst en beeld bevat die relevant én geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Via Google AdWords kan je relevante zoekwoorden kiezen. En aan de hand van een budget dat je zelf volledig bepaalt, kan je doeltreffende Google-advertenties (laten) opmaken.
4. Overtuig klanten met een e-mailcampagne
Bepaal wat je wil bereiken met jouw e-mails en leid daaruit een call-to-action af. In deze mobiele, snelle tijden zijn e-mails best kort en krachtig. Cruciaal is de onderwerpregel: een prikkelend exemplaar verhoogt het aantal lezers dat de e-mail opent. Kies een mobielvriendelijk template en een aantrekkelijk design. Personalisatie zorgt ervoor dat potentiële klanten meer geneigd zijn je e-mail te lezen. Nadien kan je de resultaten van jouw campagne evalueren: hoeveel % opende de e-mail en hoeveel % klikte door op een link naar jouw website?
5. Adverteer via social media
Bedrijven die een mix van content plaatsen (tekst, foto’s, links, video’s) en adverteren, krijgen meer zichtbaarheid in de tijdlijn van Facebook. Zorg voor interactie op je Facebookpagina en beantwoord berichten zo snel mogelijk. Slechts 10 % van je berichten verschijnen in het nieuwsoverzicht van je Facebookvolgers. Vergroot dat aantal via ‘bericht promoten’. Wie een visueel interessant product zoals kledij of eten aanbiedt, is best ook actief op Instagram.
Wil je meer weten over de digitale marketingoplossingen die FCR Media aanbiedt? Contacteer ons gerust!