Val op met een unieke huisstijl
Het online centrum van je zaak
24/7 verkopen op het internet
Altijd op de hoogte van je prestaties
Professioneel op sociale media
Voor een stevige reputatie
Hét online platform voor je zaak
Voor een website die goed vindbaar is
Adverteren op Google en Bing
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Altijd overal correcte gegevens
Verover de grootste bedrijfsgids
Succes op Facebook en Instagram
Op Google, Bing, Facebook en Instagram
Bereik je klanten overal
Beheer al je klanten met 1 platform
De beste manier om te scoren
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
De trends van sociale media evolueren razendsnel. Wat gisteren werkte is vandaag al achterhaald. In 2025 zijn er opnieuw enkele opvallende trends die het digitale landschap bepalen. Als ondernemer is het cruciaal om mee te zijn, want je klanten zijn dat ook. In deze blog zetten we de belangrijkste sociale media trends op een rij en leggen we uit hoe jij ze in jouw voordeel kan gebruiken.
In een wereld vol AI en perfect afgewerkte content, verlangen mensen steeds meer naar echte verhalen. Geen geforceerde verkooppraatjes, maar oprechte content die herkenbaar en menselijk is. Denk aan behind-the-scenes video’s, klanten aan het woord laten of jezelf tonen zoals je bent – imperfecties inbegrepen.
👉 Tip: Gebruik Stories of Reels om korte spontane content te delen. Laat zien wie er achter jouw merk zit.
AI-tools zoals ChatGPT of Canva’s AI-designs worden massal ingezet om content te maken. Maar: ze werken het best als jij er je eigen toets aan geeft. Ondernemers die AI slim gebruiken als hulpmiddel (en niet als vervanging van hun creativiteit), zullen het verschil maken.
👉 Tip: Laat AI de basis maken, maar voeg altijd je eigen tone-of-voice, stijl en ervaring toe.
TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts… vertical video is hét format van de huidige trends. Snel, visueel sterk en ideaal om de aandacht te grijpen in de eerste paar seconden. Zelfs LinkedIn experimenteert met dit type video.
👉 Tip: Hou je video’s kort (15-30 sec), start met een hook en eindig met een call-to-action.
Het gaat steeds minder om veel volgers en steeds meer om de juiste volgers. Ondernemers die investeren in interactie, bouwen een loyale community op. Mensen die reageren, delen en vooral: kopen.
👉 Tip: Stel vragen in je post, reageer op comments en betrek je volgers actief bij je verhaal.
Mensen kopen rechtstreeks via sociale media. Of het nu via Instagram Shops, TikTok Shopping of Facebook Marketplace is – de grens tussen inspiratie en aankoop wordt flinterdun.
👉 Tip: Zorg dat jouw producten of diensten makkelijk te ontdekken en te kopen zijn via je socials.
Wil jij ook slim inspelen op deze trends, maar weet je niet waar te beginnen? Wij helpen graag met een sociale media strategie die werkt – afgestemd op jouw doelpubliek, sector en stijl.
👉 Neem contact op via info@fcrmedia.be📞 Bel ons op 078 15 15 25 tussen 9u00 en 17u00🌐 Online een afspraak plannen? Dat doe je hier!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.