Geef je klanten de mogelijkheid om online een afspraak te maken. Zo besteed jij minder tijd aan administratie, krijg je minder telefoontjes en bespaar je kostbare tijd. Ook je klanten verkiezen het om online een afspraak te maken.
De voordelen van online reserveren
Een duidelijke planning
Deel jouw agenda (en die van je medewerkers) met je klanten. Zo zien zij meteen wanneer je vrij bent en kunnen ze gemakkelijk een geschikt moment boeken. Afspraken die via de reservatietool gemaakt worden, komen rechtstreeks in jouw agenda terecht.
Trek nieuwe klanten aan
40% van de online afspraken wordt buiten de kantooruren gemaakt. Door een online reservatietool in te schakelen, kunnen mogelijke klanten 24/7 bij jou terecht. Zo zet je bezoekers om in klanten.
Minder telefoontjes
Als je klanten online een afspraak kunnen maken, bespaart dat jou heel wat tijd. Je krijgt veel minder telefoontjes en je moet niet zoeken naar een moment dat voor beide past. 70% van de klanten verkiest trouwens online een afspraak te maken
Vermijd ‘no-shows’
Verminder de kans dat klanten niet opdagen met 80%. Zowel je klanten als je medewerkers ontvangen een automatische e-mail om hen te herinneren aan hun afspraak.
‘Online reserveren’ in 3 stappen
(1) Je klanten maken online een afspraak
Via je website, Facebookpagina of via goudengids.be krijgen je klanten toegang tot je reservatietool. Ze zien meteen wanneer je beschikbaar bent en boeken in één klik een afspraak op het moment dat hen past.
Een automatische e-mail bevestigt hun afspraak.


(2) Je agenda wordt automatisch bijgewerkt
Elke afspraak die een klant online maakt, verschijnt meteen in je agenda. Zo heb jij steeds een duidelijk en up-to-date afsprakenoverzicht. Je kan jouw agenda én die van je medewerkers gemakkelijk bekijken op je computer, tablet én op smartphone.
(3) Je klanten ontvangen een herinnering
Je klanten ontvangen de dag voor hun afspraak een herinneringsmailtje met daarin de datum en het tijdstip van hun afspraak. Zo verminder je de kans op no-shows met maar liefst 80%.

Enkele cijfers
Het effect van een online afsprakenmodule
BUITEN KANTOORUREN
40% van alle online afspraken worden buiten de kantooruren geboekt
VERKIEST ONLINE
70% van de consumenten verkiest online een afspraak te maken
MINDER NO-SHOWS
Tot 80% minder gemiste afspraken!
Veelgestelde vragen
Hoe zorg ik ervoor dat mijn klanten weten dat ik een online reservatiemodule heb?
Wanneer we de reservatietool aan je website hebben toegevoegd, ontvang je van ons een korte boodschap die je via sociale media of e-mail makkelijk kan delen met je klanten.
Werkt mijn online reservatietool ook mobiel?
Ja, je klanten kunnen op elk moment je website raadplegen en afspraken/reservaties maken vanop een mobiel toestel. Je kan ook zelf de reservatietool op elk moment raadplegen via een (mobiel) toestel naar keuze.
Komt deze oplossing ook met een integratie op goudengids.be?
Ja, wij voegen aan jouw detailpagina op goudengids.be een knop “Boek nu” toe waarmee (potentiële) klanten onmiddellijk een afspraak kunnen maken. Binnen het overzicht wordt geen onderscheid gemaakt tussen afspraken die geboekt zijn via goudengids.be of via je website.
Ik heb al een bestaande ‘online reservatie-oplossing’. Zorgen jullie voor de technische overzetting?
Het is helaas niet mogelijk bestaande afspraken automatisch over te zetten vanuit een andere reservatietool.
Om de overdracht van beide agenda’s zo vlot mogelijk te laten verlopen, raden we aan om bestaande afspraken na oplevering zo snel mogelijk manueel over te zetten naar de nieuwe reservatie-oplossing.