Val op met een unieke huisstijl
Een professionele online etalage
24/7 verkopen op het internet
Voor een website die goed vindbaar is
Correcte gegevens, stevige reputatie
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Adverteren op Google en Bing
Succes op Facebook en Instagram
Denk groot en breid je publiek uit
Blijf top-of-mind met reclamespots
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
Je zaak laten groeien, dat gebeurt online. Veel meer toekomstige klanten zoeken op het internet, dus het is heel belangrijk dat je zeker als kmo met je naam in Google verschijnt. Maar hoe vinden klanten je zaak? Hier leer je er alles over.
Alles begint met een website. Heeft je zaak er geen, dan vinden klanten je niet online. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je daarom ook meteen bezoekers aantrekt. Of je website klanten aanmoedigt om iets te kopen, is afhankelijk van veel factoren. Toch komen ze allemaal op hetzelfde neer: je moet je bezoekers een goede ervaring bieden.
Technisch wil dit zeggen dat je website goed beveiligd moet zijn, snel laadt en zowel op computer als smartphones werkt. Inhoudelijk gaat het vooral om goede, relevante content die je regelmatig update. Enkel zo vinden klanten je website, maar zij zijn niet de enige die dit belangrijk vinden.
Ongeacht de kwaliteit van je website sta je nergens als je niet in de zoekresultaten van Google verschijnt. Gelukkig helpt Google je hierbij aan de hand van SEO (zoekmachineoptimalisatie) en SEA (advertenties voor zoekmachines).
Samengevat evalueert Google met SEO de inhoud van je website om je positie in de zoekresultaten te bepalen, terwijl je met SEA advertentieruimte koopt bovenaan de zoekresultaten. Het is natuurlijk iets complexer dan dat: in dit artikel leer je er meer over.
Sociale media zijn de ideale plek om met je klanten te interageren. Dit steunt op vier pilaren: luisteren, netwerken, influencen en verkopen. Door naar elkaar te luisteren en met elkaar te netwerken, versterk je de relatie met je klanten aanzienlijk. Op die manier beïnvloed je hen om bij je te kopen, zo simpel is het!
Online recensies zijn de mond-tot-mondreclame van vandaag. Positieve recensies werken geruststellend of moedigen zelfs aan, terwijl negatieve beoordelingen potentiële klanten afschrikken. Als kmo is het belangrijk dat je hierop inspeelt: highlight je positieve beoordelingen en ga zeker met ontevreden klanten in dialoog. Zo toon je aan toekomstige klanten dat je om hen geeft. Hier lees je er meer over.
Online verkopen is big business. In België alleen al doen meer dan 8 miljoen mensen online aankopen, dus waarom zou je je website niet met een webshop uitbreiden? Klanten verwachten het van je! Het brengt natuurlijk wel een hele reeks aandachtspunten met zich mee.
Je webshop moet een duidelijk concept hebben en al even duidelijk gepresenteerd worden. De koopervaring moet voor je klanten van een leien dakje lopen! Daarnaast moet je ervoor zorgen dat wettelijk alles correct verloopt en uiteraard wil je de mogelijkheid creëren dat klanten meer of opnieuw bij je kopen.
Het is heel wat, online in de kijker springen! Je moet tijd steken in een website, SEO, SEA, sociale media, recensies en webshops, en dat is tijd die je niet meer aan je echte werk kan besteden. Onthou daarom dat wij je hier graag bij helpen. Heb je vragen of wil je over bepaalde onderwerpen meer leren? Neem dan zeker contact met ons op. FCR Media helpt je graag verder.
Veel succes!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.