Val op met een unieke huisstijl
Een professionele online etalage
24/7 verkopen op het internet
Voor een website die goed vindbaar is
Correcte gegevens, stevige reputatie
Kies voor de grootste bedrijfsgids
Adverteren op Google en Bing
Succes op Facebook en Instagram
Denk groot en breid je publiek uit
Blijf top-of-mind met reclamespots
Ontvang een gratis score van je website en online zichtbaarheid
Ontdek gratis of je bedrijfsgegevens correct verschijnen
Check gratis hoe ver jouw zaak staat op gebied van digitale marketing
Leer snel en gemakkelijk bij en schrijf je in voor onze gratis webinars
Wil jij graag snel en gemakkelijk bijleren over digitale marketing?
De dag van vandaag is op een doortastende manier online aanwezig zijn belangrijker dan ooit. Online heeft op enkele jaren tijd al een hele evolutie meegemaakt en in deze blog nemen we je graag even mee in het verleden om daar hedendaagse conclusies en oplossingen aan te koppelen.
De opkomst van ‘het internet’? Dat dateert nog niet van zo heel lang geleden. In de beginjaren van het commerciële gebruik schoten de portalen als paddenstoelen uit de grond. Denk maar aan Yahoo, Altavista en ook goudengids.be kon toen al niet ontbreken. Mensen waren nog zoekende en wisten de herkenbare structuur van de portalen te waarderen. Ondertussen is er wel wat veranderd …
Terwijl in de beginjaren nog iedereen op de pc over het wereldwijde web surfte, nam het aantal devices de voorbije jaren enorm toe. Tablets, smartphones, laptops, … ze kwamen er in alle mogelijke maten en vormen. Vandaag de dag zit elke consument quasi volcontinu op het internet, of ze hebben op zijn minst snel toegang met hun smartphone.
Het zijn maar 2 factoren die een een rol spelen in de uitdagingen waar een KMO vandaag de dag mee wordt geconfronteerd. We zetten er even een aantal op een rijtje.
De smartphone is vandaag de dag nooit ver weg en de mensen gaan zowel op de smartphone als op heel wat andere devices op zoek naar mogelijke leveranciers, producten en contactgegevens. Portalen spelen daarbij nog steeds een belangrijke rol, maar de opkomst van Google als dé zoekmotor is onmiskenbaar. Consumenten zoeken vandaag doelgericht, ‘on the go’ en op hun mobieltje. Hedendaagse consumenten zijn dikwijls al goed geïnformeerd, omdat heel veel informatie online te vinden is. En zoeken ze info, dan willen ze die snel en correct.
Waarbij vroeger informatie werd ingewonnen bij familie en kennissen is dit vandaag nog steeds het geval, maar door middel van online reviews en ratings, kan er veel meer info ingewonnen worden. Je online reputatie is super belangrijk om zoekende en twijfelende klanten over de streep te trekken. Goede ratings en reviews zijn dan ook essentieel voor je succes. Mond-aan-mondreclame blijft nog steeds belangrijk, maar kreeg een wereldwijde dimensie met reviews en ratings. Proactief naar goede reviews vragen loont en werpt qua verkoop zijn vruchten af.
Vandaag nog in zijn kinderschoenen, maar voice search is aan een opmars bezig. De spraaktechnologie wordt steeds beter, waardoor gesproken vragen, commando’s en zoekopdrachten steeds betere resultaten opleveren. Let wel, mensen zoeken anders via spraak dan dat ze het intypen, dat is iets om toekomstgericht rekening mee te houden.
Geen website, niet actief op de sociale media, … ben je niet online actief en makkelijk vindbaar, dan besta je voor de moderne consument niet. Een website is je essentiële visitekaartje, maar dat is slechts de basis. Actieve sociale kanalen, reviews, een makkelijke vindbaarheid in Google, … je kunt niet meer zonder of een consument vind je niet en/of is je meteen weer vergeten.
Instagram, Booking.com, Facebook, TripAdvisor, … kanalen zat waar consumenten zich kunnen informeren en naar meningen vragen. Online advies valt makkelijk in te winnen en een goede online reputatie en correcte contactgegevens geven je ongetwijfeld een fikse voorsprong op de rest.
Wil je op al die trends en verschuivingen inspelen? Dat hoeft niet complex en/of duur te zijn, met NetSync kom je al heel ver. Deze tool laat je toe met een druk op de knop al je contactgegevens op meer dan 20 portalen/kanalen te updaten. Verder laat het je toe gemakkelijk je online reviews te managen. Je kunt snel reageren, met een druk op de knop de ratings op je website laten verschijnen en zo je reputatie nauwgezet opvolgen. Maar ook het aanmaken en publiceren van social posts is met NetSync een fluitje van een cent.
Wil je meer weten over wat deze handige tool voor je onderneming kan betekenen? Contacteer ons en we geven je met plezier een vrijblijvende demo!
Wij geven je gratis advies op maat van je behoeften!
Onze experten delen hun kennis met jou.