Lees hele review
Met SEO of zoekmachineoptimalisatie verbeter je de online vindbaarheid van je bedrijfswebsite in zoekmachines.
Verschijn hoger in de zoekresultaten van Google
Om hoger in Google te verschijnen, moet je website technisch in orde zijn zodat Google alle pagina’s goed indexeert. Creëer strategisch geschreven landingspagina’s, backlinks en metatags.
Een aanpak met blijvend resultaat
We optimaliseren je websitecode zodat zoekmachines je website vlot kunnen “lezen”. Je website krijgt een duidelijke URL en titelstructuur, wat indexering mogelijk maakt en voor een gebruiksvriendelijke site zorgt. Interne links tussen je pagina’s en relevante trefwoorden zorgen voor een betere vindbaarheid in Google en Bing.

Je website scoort beter in zoekmachines
We verwittigen Google en Bing wanneer je website online staat. Dan kunnen zij die scannen en zo verschijnt jouw website vlot in hun zoekresultaten.
Een duurzame verbetering met blijvend resultaat
Onze experten optimaliseren eerst de structuur en allerlei technische elementen van je website. Daarna voorzien ze je teksten van relevante trefwoorden om je site beter vindbaar te maken in zoekmachines.
We volgen jouw positie én die van je concurrenten op
Onze experten volgen de positie van jouw website op voor de regio waarin jij actief bent. Zij gaan na hoe jouw website scoort voor de gekozen trefwoorden én ze vertellen je hoe je het doet in vergelijking met je online concurrenten.
Opvolging van jouw doelstellingen
Wil je vooral telefoontjes binnenkrijgen, offerteaanvragen ontvangen of gevonden worden op Google Maps? Wij volgen tot wel zeven specifieke doelstellingen voor je op.
Contacteer ons vandaag en word één van onze 7000+ klanten!
Enkele cijfers
WE HEBBEN ERVARING MET SE0
Google Certified Professionals
Zij bekijken met jou de doelstellingen van je website en stellen een concreet SEO-plan op.
GEOPTIMALISEERDE WEBSITES
Professionele SEO-copywriting en een geoptimaliseerde structuur zorgen voor betere resultaten.
GESPREKKEN MET GOOGLE
Google babbelt met ons. Daardoor zijn we steeds op de hoogte van de laatste trends.
Klanten vertellen
Lees hele review
Lees hele review
Blog
Zoekmachineoptimalisatie gebeurt vlot en eenvoudig
Stap 1
Analyse
Op basis van je activiteit en je bestaande web-aanwezigheid doen we een audit van je website waarbij we de belangrijkste pijnpunten identificeren en een plan van aanpak op maat uitwerken.
Stap 2
Briefing
We luisteren naar jouw specifieke wensen en gaan daarmee aan de slag.
Stap 3
Implementatie
We passen alle verbeteringen toe en optimaliseren je website. Onze SEO-expert installeert ook alle mogelijke tools zoals Google Analytics om alles te kunnen opvolgen.
Stap 4
Rapportering
We bezorgen je regelmatig een overzicht van je resultaten. Op basis daarvan kunnen we bijsturen indien nodig.
Stap 5
Updates
Je website leeft op als je die regelmatig aanvult en opfrist. Dankzij het handige systeem, kan je dat gemakkelijk zelf doen.
Veelgestelde vragen
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Het is een verzamelnaam voor allerlei technieken die als doel hebben je website zo hoog mogelijk in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines te doen verschijnen.
Waarom is SEO voordelig voor mijn zaak?
Met SEO verbeter je op lange termijn de online vindbaarheid van je website in zoekmachines. Door informatie en trefwoorden op een juiste manier te groeperen en te structureren, verschijnt jouw website hoger in de organische zoekresultaten van bv. Google en Bing. Daardoor zullen potentiële klanten jouw website sneller zien en vaker bezoeken.
Hoe werkt SEO?
Het optimaliseren van je website doen we o.a. aan de hand van volgende technieken:
- Zoekwoordanalyse Om ervoor te zorgen dat jouw zaak in de zoekresultaten van bv. Google verschijnt wanneer consumenten op zoek gaan naar jouw product of dienst, heb je relevante zoekwoorden nodig. Bijvoorbeeld: je bent een kapper in Antwerpen. Wanneer iemand “kapper Antwerpen” intypt, wil je natuurlijk dat jij in de resultaten te zien bent. Daarom moet je die woorden verwerken in de teksten op je website. Let er wel op dat je niet overdrijft met het gebruik van zoekwoorden. Dat komt onnatuurlijk over en wordt afgestraft door Google
- Relevante inhoud Schrijf de teksten op je website met jouw klanten in gedachten. De inhoud op je website moet voor hen relevant zijn. Je moet unieke content produceren die jouw expertise in de verf zet. Dan zullen klanten langer op je pagina blijven en vaker doorklikken. En Google kan dat allemaal perfect meten.
- (in)Links Als andere webpagina’s naar jouw website linken, is dat voor zoekmachines en indicatie dat de informatie op jouw site interessant of belangrijk is. Daardoor scoor je beter in de zoekresultaten. Ook in je eigen teksten linken naar een andere pagina op je eigen website, is een goed idee omdat lezers dan kunnen doorklikken naar die andere pagina.
- META-structuur Zoekmachines gebruiken robots (ook wel “crawlers” genoemd) om websites te scannen. Een duidelijke META-structuur zorgt ervoor dat die robots jouw website beter en sneller kunnen begrijpen. Daarom voorzien we de teksten op je website van relevante (tussen)titels, URL’s, (interne) links, enzovoort.
Waarom ben ik niet in heel België zichtbaar op mijn zoekwoorden?
Bij betalende zoekresultaten heeft dit te maken met het beschikbare budget ten opzichte van de kostprijs voor de trefwoorden binnen de gekozen regio.
Bij organische zoekresultaten hangt dit af van sector tot sector en de relevantie met de lokaliteit.
Hoe hoger de lokale relevantie, hoe kleiner de kans dat je in een regio getoond zal worden waar je geen activiteit hebt.
Moet er een verband zijn tussen mijn inhoud en de activiteiten die ik toe ?
De content die op de website staat moet overeenkomen met de zoekwoorden waarop je wil focussen.
Welke zoekwoorden zijn het meest geschikt voor mij?
Dat hangt uiteraard af van jouw dienst of product. Stel jezelf even in de plaats van je klanten en denk na over de mogelijke woorden en termen die zij gebruiken om jouw zaak te zoeken. Denk ook na over de woorden waarmee jij gevonden wil worden. Daarna kan je met bijvoorbeeld de Keyword Planner van Google bekijken hoe groot het zoekvolume is van die bepaalde zoekwoorden en je krijgt ook suggesties voor andere woorden of termen.
Wanneer zie ik resultaten?
SEO heeft tijd nodig. Het kan weken tot zelfs maanden duren voordat je echt resultaat ziet. Maar SEO is wel een duurzame investering met blijvend resultaat. Houd er ook rekening mee dat Google zijn eisen voor SEO constant aanpast. Dat houdt in dat ook jouw SEO-optimalisatie een proces is van voortdurende verandering. Maar met een goede SEO-optimalisatie komen de resultaten uiteindelijk vanzelf en je plukt er langdurig de vruchten van.
Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
SEO wordt vaak in één adem genoemd met SEA. Maar SEA is iets helemaal anders. Bij Search Engine Advertising betaal je voor een hoge positie in de zoekresultaten van zoekmachines. Google maakt een duidelijk, maar subtiel onderscheid in de resultatenlijst tussen organische (of natuurlijke) en betalende zoekresultaten door het woordje “adv.” toe te voegen aan betalende resultaten.