Win kostbare tijd
Het spreekt voor zich: als je klanten de mogelijkheid biedt om online een afspraak te maken, krijg je veel minder telefoontjes. Klanten zien meteen in je agenda wanneer je beschikbaar bent en kunnen een moment reserveren dat voor hen past. Gedaan met minutenlange telefoongesprekken of eindeloos mailverkeer om een geschikte datum vast te pinnen. Bovendien komen afspraken die online gemaakt zijn rechtstreeks in jouw agenda (en/of die van je medewerkers) terecht. Zo kan jij je – zonder afleiding – volledig concentreren op je kerntaken.
Vergroot je omzet
We raken het steeds meer gewend om alles online te doen en dat is goed nieuws. Als je gebruikmaakt van een online afsprakenmodule, kunnen klanten 24/7 bij jou terecht. Geen overbodige luxe als je weet dat meer dan 40% van de online afspraken geboekt wordt buiten de openingsuren. Dus als jij je (potentiële) klanten niet de mogelijkheid biedt om online een afspraak te maken, laat je heel wat kansen liggen. De stap naar een concurrent is dan snel gezet.
Bovendien kan je de dag voor de afspraak een automatische herinnering naar je klant sturen. Zo vermijd je dat die zijn afspraak vergeet en dat jij je tijd verspilt.
Hou je klanten tevreden
Online een afspraak maken, kan dankzij de optimalisatie voor mobiele toestellen eender waar en wanneer. Bovendien is het echt kinderspel: je klant selecteert de gewenste dienst, kiest een gepast moment, vult zijn gegevens in en bevestigt de afspraak. Klaar is Kees. Meteen na de boeking ontvangt je klant een e-mail die de afspraak bevestigt. De automatische reminder net voor zijn afspraak, laat de klant weten dat je hem opvolgt en dat je hem graag wil ontmoeten. Die persoonlijke service valt in de smaak.
Leer je klanten beter kennen
Doordat je gegevens van klanten verzamelt via de online afsprakenmodule, laat je je klantenbestand groeien. Op basis van hun geboekte afspraken, ontdek je waar hun interesses liggen en leer je hen beter kennen. Dat laat je toe om persoonlijke mails uit te sturen en hen te verrassen met specifieke acties of promoties. Zo doe je aan klantenbinding en maak je van een éénmalige klant een trouwe klant.