1. Weet wie je zoekt
Facebook is hét instrument bij uitstek om gericht reclame te maken voor jouw bedrijf. Maar dat veronderstelt dat je weet tot wie je je richt. Daarom zijn de vragen die iedere ondernemer zich moet stellen: Wie zijn mijn klanten of wie wil ik graag als klant? Wat is hun leeftijd en geslacht? Waar kan ik hen vinden? Wat zijn hun interesses? De antwoorden op die vragen leveren jou de nodige informatie op om potentiële klanten via Facebook te bereiken.
2. Bied inhoud en zorg voor leven
Je Facebookpagina moet jouw klanten inhoud bieden zodat ze graag en vaak naar je pagina surfen. Dat doe je door te zorgen voor boeiende en goed geschreven posts. Zorg voor berichten die ludiek en luchtig zijn en aanzetten tot lezen. Breng jouw pagina tot leven door te zorgen voor interactie. Reageer op berichten van klanten, stel vragen of geef iets weg.
3. Laat je klanten aan het woord
Laat je klanten voor jou spreken. Heb je klanten die tevreden zijn over houw product of dienst? Laat hen dan een recensie schrijven en deel die op je Facebookpagina. Niets komt sterker over dan een positieve getuigenis. Ga ook de visuele weg op en post videoboodschappen of foto’s van tevreden klanten.
Als zaakvoerder kan je natuurlijk je eigen Facebookpagina beheren. Maar als je niet genoeg tijd he, is het een goed idee om het beheer toe te vertrouwen aan professionals. Neem gerust contact op met ons op en geniet van een kwaliteitsvolle service voor de beste prijs!