Hoger mikken, met beide voeten op de grond
Als zelfstandige is het belangrijk dat Jérôme voortdurend nieuwe klanten aantrekt. En daarbij houdt hij steeds rekening met twee factoren: afstand en klantentevredenheid. Hij wil nieuwe klanten werven, rekening houdend met hun locatie. Om te kunnen voldoen aan de behoefte van zijn klanten en om een correcte opvolging van de werken te garanderen, moet Jérôme zijn afspraken zorgvuldig plannen en meestal ook in de buurt van zijn regio blijven. Zo kan hij – indien nodig – snel ter plaatse zijn.
De landschapsarchitect moet zich concentreren op zijn projecten en heeft dus niet de tijd of de kennis om zijn eigen online advertenties te verzorgen. Maar bij FCR Media vond hij een betrouwbare partner. We hebben voor hem de juiste doelgroep gedefinieerd en de straal bepaald om zijn online communicatie zo doeltreffend mogelijk te laten verlopen.
Alles onder één dak
De vermelding van zijn bedrijf op goudengids.be speelde een sleutelrol bij het werven van nieuwe klanten: de bedrijvengids registreert meer dan 4,5 miljoen bezoeken per maand! Onze vertegenwoordiger Benjamin Roland heeft eerst de juiste zoekwoorden bepaald en hij vond de juiste oplossing om een goede vindbaarheid in Google te garanderen. En omdat FCR Media meerdere digitale marketingoplossingen in huis heeft en die ook beheert, koos Jérôme Broucke voor een combinatie van meerdere oplossingen. Naast zijn SEA-campage, liet hij een nieuwe website voor zijn bedrijf creëren.
Resultaten die voor zichzelf spreken
Door zijn digitale marketingstrategie toe te vertrouwen aan onze experts, werd het bedrijf van Jérôme Broucke in slechts één jaar tijd (van september 2016 tot augustus 2017) iets meer dan 10.000 keer bekeken op goudengids.be. Zijn trafficpagina genereerde ook 2000 klikken, wat leidde tot zo’n 30 contactaanvragen. Met een succespercentage van 66% is dat cijfer verre van verwaarloosbaar.
Dankzij een relevante targeting in functie van vooropgestelde doelstellingen, heeft Jérôme in zeer korte tijd nieuwe klanten kunnen werven.
Jérôme Broucke getuigt
“Voordat ik aanwezig was op internet, bestond mijn cliënteel vooral uit lokale klanten (rond Doornik). Dat is veranderd sinds ik een SEA-campagne liet opzetten en een nieuwe website liet ontwerpen voor mijn zaak. Ik ontmoet nu eigenaars die op zoek zijn naar prachtige groene gebieden van over heel Wallonië, van Brussel tot Charleroi en van Noord-Frankrijk tot Namen. Maar omdat ik veel belang hecht aan de kwaliteit van mijn diensten, ga ik liefst niet te ver weg. Ook heb ik vanwege tijdgebrek een partner nodig die zich in mijn plaats bezighoudt met online adverteren. Verschillende bedrijven hebben mij gecontacteerd om mijn online vindbaarheid via Google te vergroten, maar ik heb gekozen voor goudengids.be. Die site is namelijk zeer bekend: internetgebruikers hebben de reflex om daar op zoek te gaan naar bedrijven die de producten en diensten aanbieden die zij zoeken.
En uiteraard is elke potentiële klant die bij mij terechtkomt waardevol. Het zou dan ook zonde zijn om de kansen te laten liggen die goudengids.be mij biedt … De vertegenwoordigers van FCR Media, waaronder Benjamin Roland, hebben mij goed op weg geholpen. Momenteel maak ik gebruik van SEA-campagnes en een website die FCR Media ontwierp. En dat is momenteel ook voldoende. Op dit moment vind ik het niet nodig om aanvullende advertenties op sociale netwerken in te schakelen, maar ik blijf openstaan voor het advies van de vertegenwoordigers. Ik pleit voor kwaliteit in plaats van kwantiteit en ik ben erg blij met mijn resultaten. Dankzij de samenwerking met FCR Media, is mijn klantenbestand sterk uitgebreid!”