Tip 1 l Ga met reviews aan de slag
Kom je er in je ‘normale’ werking niet aan toe om positieve reviews te verzamelen, dan heb je nu misschien de tijd om deze los te krijgen. Je tevreden klanten zijn nu meer dan ooit bereid een positieve review te geven, wees daar maar zeker van. Nodig ze uit op goudengids.be of Google My Business om mooie woorden over jouw service te schrijven. Na de crisis pluk je hier de vruchten van.
Tip 2 l Ga aan de slag met cadeaucheques
Als mensen nu niet consumeren, doen ze dat wel in de nabije toekomst. Bovendien willen heel wat mensen momenteel de lokale zelfstandige en ondernemer een handje toesteken. Door te werken met vouchers, cadeaucheques of misschien wel een funding voor een toekomstige aankoop, speel je alvast in op de toekomst. Online of mobiel laten betalen is zeker en vast een optie. Je kunt deze cheques promoten via je sociale media en website. Probeer het ook in de regionale pers te krijgen, het kan maar helpen.
Tip 3 l Roep je klanten op om je posts te delen
Actief op de sociale media? Roep je klanten en kennissen nog eens extra op om je posts te delen. Tijdens crisismomenten vind je meer dan ooit steun. Hoe groter het bereik, hoe groter de kans dat het wordt opgepikt en dat je er rendement uit haalt.
Tip 4 l Begin met een nieuwsbrief
Heb je nog geen nieuwsbrief? Zet deze dan nu op. Het is het perfecte kanaal om je klanten geïnformeerd te houden, zeker als ze niet meer tot bij jou geraken. Op deze manier krijg je toch nog je acties en communicatie tot bij je klanten.
Tip 5 l Zet in op delivery of takeaway
Dit is het meest evident in de horeca, maar misschien ben je wel in een andere sector aan de slag en vind je een inventieve manier om je producten te leveren.
Tip 6 l Zorg dat je offertes kunt maken
Aangezien heel wat werken stilvallen, is het moment aangebroken om je administratie bij te werken en de pijplijn te vullen met offertes. Werk al de offertes uit die nog liggen te wachten en zorg dat je er meer kunt maken. Mensen hebben nu meer tijd en gaan misschien wel al actief enkele werken beginnen plannen. Speel hier op in en zorg dat je zichtbaar bent, zodat je je pijplijn kunt vullen na de crisis.
Meer tips of ondersteuning nodig?
Bij FCR Media zijn we thuis in de wereld van zelfstandige ondernemers en KMO’s. We delen dus graag ‘best practices’. Onze adviseurs denken met plezier creatief met je mee. Nood aan meer tips en kun je wat ondersteuning gebruiken? Geef ons een seintje en we bekijken graag hoe we je mee door deze uitzonderlijke situatie kunnen loodsen!